3  کارگروه ویژه در راستای عملیاتی کردن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل شد

دومین جلسه دبیرخانه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مشهد، مصطفی رجائی پور مسئول دبیرخانه تببین گام دوم انقلاب اسلامی به اعضای این دبیرخانه اشاره کرد و گفت: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد، رئیس بسیج اساتید استان خراسان رضوی و مسئول دبیرخانه استانی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خراسان رضوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان، معاونت دانشجویی فرهنگی استان، مسئول بسیج کارکنان استان، مسئول بسیج دانشجویی استان و سه تن از اساتید نخبه بسیجی استان، اعضای دبیرخانه راهبردی گام دوم انقلاب را تشکیل می دهند.

وی به اهداف تشکیل این دبیرخانه اشاره کرد و افزود: نقش آفرینی موثر دانشگاه آزاد اسلامی در تبیین، پیاده سازی و تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جهت دادن تلاش دانشگاهیان دارای روحیه انقلابی و عمل جهادی به سمت اجرای مفاد این بیانیه ارزشمند به منظور دستیابی به پیشرفت ایران اسلامی، هماهنگی و هم افزایی فعالیت استانی در جهت عملی نمودن بندهای بیانیه و یکپارچه سازی فعالیت ها در سراسر کشور و کمک به رشد علم و فن آوری و تقویت ارتباط دانشگاه با حوزه های علمیه و مراکز صنعتی و نهادهای اجتماعی از جمله اهداف این دبیرخانه است.

رجائی پور با بیان اینکه در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم در دومین جلسه برگزاری این دبیرخانه، سه کارگروه ویژه شکل گرفت، اظهارکرد: کارگروه ویژه اساتید با مسئولیت معاونت دانشجویی فرهنگی، کارگروه ویژه دانشجویان با مسئولیت بسیج دانشجویی استان و کارگروه ویژه کارکنان با مسئولیت مسئول بسیج کارکنان استان، که هر یک از این کارگروهها با برگزاری نشست های تخصصی و ارتباط با بخش های مرتبط خود به اجرای برنامه های تعریف شده می پردازند.

مسئول دبیرخانه تببین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: برای مثال در جلسات کارگروه اساتید براساس قالب های پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب در رابطه با گسترش و توسعه سلسله نشست های تخصصی و کرسی های تخصصی و ترویجی ، طرح های پژوهشی، کارگاههای شناخت نظام انقلابی، تالیف کتاب، میزگردهای تخصصی، هدایت پایان نامه ها و رساله های کارشناسی ارشد و دکتری، انتشارگاهنامه های کاربردی در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب کار می شود.

وی ادامه داد: البته این اقدامات از مدتی قبل در حال انجام است بطوریکه تا کنون دو همایش بصیرتی استانی، سه کرسی تخصصی و ترویجی، 9 نشست تخصصی، سه میزگرد تخصصی، دو کارگاه با عناوین مجلس تراز انقلاب اسلامی و سند دانشگاه اسلامی و ... در دانشگاه برگزار شده است.

رجائی پور در خصوص استفاده از نظرات نخبگان دانشگاهی، اعلام آمادگی کرد و گفت: از نظرات و دیدگاههای مختلف استقبال می کنیم. اکنون نیز در هیات اندیشه ورز با دعوت از 25 استاد از دانشگاههای مختلف مشهد با دیدگاه های مختلف سیاسی و علمی از تفکرات و نظرات آنها بهره مند می شویم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1059198

وب گردی

وب گردی