مفهوم سرمایه‌گذاری مشترک بین VCهای داخلی توسعه یابد

معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای D8 گفت: جای سرمایه‌گذاری مشترک بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خالی است، بنابراین اگر بتوانیم مفهوم سرمایه گذاری مشترک را بین VCهای داخلی رواج دهیم، خیلی موفق خواهیم شد.

میلاد صدرخانلو معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای D8 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز

درباره نشست سرمایه‌گذاری فناور گروه D8 و نام‌گذاری آن، اظهار کرد: شعارهای اصلی گروه D8؛ صلح به جای درگیری، گفتگو به جای مقابله، همکاری به جای استثمار، عدالت به جای قواعد تبعیض آمیز و سختگیرانه، برابری به جای تبعیض، دموکراسی به جای ظلم است و اهمیت این کشورها از چند جهت قابل توجه است.

وی تصریح کرد: فضای حاکم کشور در خصوص تحریم‌های ظالمانه و اهمیت حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور و لزوم تبادلات مالی بین کشورهای این شبکه می‌تواند با استفاده از ایجاد صندوق‌های مشترک فی‌مابین کشورهای عضو که فقط در یک منطقه جغرافیایی خاص نیست و در سطح جهان گستردگی دارند باعث کم اثر شدن تحریم‌ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت فن بازار بین‌الملل ایرانیان با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی زمینه مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری و معرفی دستاوردهای نوین استارتاپی است، اظهار کرد: در بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مفهومی سرمایه‌گذاری مشترک خالی است، بنابراین اگر بتوانیم مفهوم سرمایه گذاری مشترک را بین VCهای داخلی رواج دهیم، خیلی موفق خواهیم شد.

وی تأکید کرد: جذب سرمایه خارجی در کشور با توجه به شرایط فعلی دشوار است، بنابراین از این طریق می‌توانیم اقدام به جذب سرمایه‌گذار خارجی کنیم.

صدرخانلو با اشاره به اینکه در اولین دوره نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM2020 در سال 2017 که به میزبانی ایران و در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، بیش از 20 صندوق جسورانه و 200 نفر سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر حوزه فناری حضور داشتند، اظهار کرد: در این رویداد سه تفاهم نامه همکاری فی‌مابین شرکت ایرانی و خارجی بالغ بر 22 میلیون دلار منعقد کردیم و پیش‌بینی می‌شود که امسال این رقم افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت فن بازار بین‌الملل ایرانیان تصریح کرد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه می‌تواند کمک قابل توجهی به رونق اقتصادی کشور داشته باشد؛ زیرا اگر این شرکت‌ها بتوانند در کلاس‌های آموزشی و نحوه جذب سرمایه‌گذاری مشارکت کنند به طور یقین در تعامل آنها تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در دومین نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM2020 حدود 20 شرکت سرمایه‌گذار خارجی و 100شرکت سرمایه‌گذار داخلی گردهم می‌آیند، افزود: با توجه به برگزاری این نشست به صورت بین‌المللی و به زبان انگلیسی و حضور سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران از کشورهای مختلف، فرصت مناسبی است برای شرکت‌های فناور، سرمایه‌گذاران و کار آفرینان داخلی که از تجربیات و فرصت‌های همکاری ایجاد شده در کشورهای مختلف آگاه شده و شبکه ارتباطی خود را گسترش دهند.

گفتنی است؛ رویداد TIM2020 برای دومین دوره 15الی 16بهمن ماه (4 الی 5 فوریه) در محل پارک فناوری پردیس در راستای ارائه فرصت های سرمایه گذاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059209

وب گردی

وب گردی