مصرف برق خود را ۲۰درصد کاهش دهید

سخنگوی صنعت برق از آغاز پرداخت پاداش خوش مصرفی بابت صرفه جویی مصرف برق در 2 هفته آتی خبر داد و گفت: پرداخت تعرفه تشویقی در صورت تداوم موج سرما تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با برنامه روی خط خبر شبکه 6 سیما با اشاره به اینکه پیش بینی می شود دمای هوا کاهش یابد و محدودیت سوخت گاز مصرفی در نیروگاهها افزایش یابد گفت: مردم در مصرف برق خود صرفه جویی کنند و با راهکارهای ساده 20 درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی با تاکید بر اینکه مشترکان برق تا حد امکان طی 2 هفته آینده 20 درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند تاکید کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده میان وزارتخانه های نیرو و نفت در تامین سوخت نیروگاه‌ها ،مدیریت مصرف برق را با صرفه جویی در مصرف سوخت نیروگاه‌ها که بیش از 90 درصد آن در نیروگاه‌های حرارتی با گاز تامین می شود همراه است و این موضوع به نفع تامین گاز مردم در موج جدید سرما خواهد بود.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم و اقدام موثر صنعت برق در عبور از پیک تابستان گذشته گفت: درصدد هستیم بابت صرفه جویی مصرف برق طی 2 هفته آتی ، مطابق تابستان تعرفه تشویقی پرداخت کنیم و این روند در صورت تداوم موج سرما تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

رجبی مشهدی راهکارهای صرفه جویی و همکاری مردم با این طرح را بسیار ساده عنوان کرد و افزود: هموطنان می توانند تنها با خاموش کردن یک لامپ که بهتر است با شل کردن سرپیچ یک لامپ انجام شود، به میزان هزارمگاوات (معادل تولید نیروگاه اتمی بوشهر) صرفه جویی ایجاد کنند.

وی افزود: علاوه برآن استفاده از لوازم گرمایشی در دمای آسایش و بین 19 تا 21 درجه تاثیر گذاری بالایی در کاهش مصرف برق دارد و کمک موثری به بخش انرژی کشور محسوب می شود همچنین لازم است هموطنان از هدر رفت انرژی در ساختمانها جلوگیری کنند.

وی مدیریت و هماهنگی وزارت خانه های نفت و نیرو در این خصوص را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه صرفه جویی مصرف برق با صرفه جویی مصرف گاز همراه است گفت: مردم تابستان واقعا کمک کردند و ما توانستیم به میزان یک بیستم خرید تضمینی برق معادل حدود 106 میلیارد تومان به مشترکانی که مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش دادند ،پاداش پرداخت کنیم و این طرح در زمستان هم که محدودیت انرژی وجود دارد با همکاری مردم عزیز کشور قابل اجراست.

فازس

انتهای پیام/

کد خبر: 1059214

وب گردی

وب گردی