تشکیل دبیرخانه بررسی ابعاد ترور سردار سلیمانی در واحد علوم‌و‌تحقیقات/ آماده همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس هستیم

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل دبیرخانه بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سردار سلیمانی در واحد علوم‌و‌تحقیقات خبر داد.

احمد حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دبیرخانه بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سردار سلیمانی گفت: فاجعه‌ای که استکبار جهانی به وجود آورد و سردار سلیمانی را شخصا ترور و برای اولین بار نیز این جنایت را برعهده گرفت، دارای ابعاد حقوقی است که باید بررسی شود. جامعه جهانی می‌داند که دولت آمریکا و سردمداران آن، حامی تروریست هستند و در تمام فاجعه‌های تروریستی جهان نقش دارند؛ اما در ماجرای ترور شهید سردار سلیمانی، برای اولین مسئولیت ترور را بر عهده گرفتند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این موضوع از نظر منطق جهانی مردود است و رسوایی آن در تمام دنیا باقی خواهد ماند؛ همه می‌دانند که دولت آمریکا یک دولت تروریست است.

او با بیان این که دولت آمریکا شخصی را که سال‌ها بر علیه تروریست فعالیت کرده است، ترور کرد گفت: سردار سلیمانی در یک کشور ثالث مهمان بود و مورد ترور ناجوانمردانه قرار گرفت؛ بنابراین ابعاد حقوقی و کیفری این موضوع، یعنی بحث رسوایی و این که سردار سلیمانی در یک کشور دیگر حضور داشته است، باید بررسی شود؛ بنابراین دبیرخانه‌ای در علوم و تحقیقات در این راستا تشکیل شده است و همه دانش آموختگان حقوق در کسوت هیئت علمی در این زمینه همکاری خواهند کرد.

حیدری تصریح کرد: این بررسی از نظر محاکم دادگاهی بین المللی، محاکم دادگاهی منطقه‌ای و همه راه‌هایی که وجود دارد باید بررسی شود و یک پشتوانه قوی حقوقی پشت آن قرار گیرد تا از نظر حقوقی، منطقی و علم حقوق نیز این عمل ناشایست کشور آمریکا برای همه محکوم شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که ترور سردار سلیمانی از دیدگاه ملت‌ها محکوم است اضافه کرد: این موضوع باید از نظر حقوقی نیز در دادگاه‌های بین المللی محکوم شود. در همین راستا دبیرخانه‌ای در علوم و تحقیقات تشکیل شده است و تمام واحدهای کشور با این دبیرخانه همکاری می‌کنند. البته تمام گروه‌های حقوقی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه مسئولیت پیدا کردند؛ اما دبیرخانه آن در علوم و تحقیقات مستقر است.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: اساس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی این است که روی طرح‌ها و لوایح نمایندگان گزارش تهیه می‌کند. اگر این مرکز بخواهد از توان علمی استادان، اعضای هیئت علمی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت رسمی برای بررسی طرح‌ها و لوایح استفاده کند، آمادگی کامل داریم با آن ‌ها همکاری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059217

وب گردی

وب گردی