«کمیته‌های متناظر» حمل‌ونقل تاسیس می‌شود

فراخوان تشکیل کمیته‌های فنی متناظر با عنوان «سیستم‌های حمل و نقل هوشمند» و «سیستم‌های مدیریت ایمنی ترافیک راه‌ها» اعلام شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با توجه به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی استانداردسازی(ISO) و همچنین وجود کمیته‌های تخصصی در این سازمان، لازم است که تمامی کشورهای عضو، کمیته‌های متناظری را جهت اعمال نظر بر روی مصوبات کمیته‌های تخصصی ISO و یا تغییر آن‌ها ایجاد کنند. بر همین اساس، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل و پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان استاندارد، برای این موضوع فراخوان اعلام کردند.

کمیته فنی متناظر (ISIRI/ TC 204) با عنوان «سیستم‌های حمل و نقل هوشمند» و همچنین کمیته فنی متناظر( ISIRI/ TC 241) با عنوان «سیستم‌های مدیریت ایمنی ترافیک راه‌ها» دو کمیته‌ای هستند که این ستاد از فعالان و متخصصان، برای عضویت در آنها دعوت به عمل آورده است.

استاندارد سازی سیستم‌های اطلاعاتی، ارتباطی و کنترل در زمینه حمل و نقل سطحی شهری و روستایی، از جمله جنبه‌های بین مدلی و چند حالته آن، اطلاعات مسافر، مدیریت ترافیک، حمل و نقل عمومی، حمل و نقل تجاری، خدمات اضطراری و خدمات تجاری در سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) از دامنه‌های کاری این کمیته خواهد بود.

پذیرش از ۲۳ دی ماه سال جاری آغاز شده است و تا ۱۲ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای اخذ و تکمیل فرم عضویت به وب سایت http://sat.isti.ir/ مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم آن را به پست الکترونیکی sh.khodamoradi@sat.isti.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059241

وب گردی

وب گردی