چهاردهمین کرسی ایران در یونسکو با نام دانشگاه پیام‌نور ثبت شد

وزیر علوم در پیامی به جشنواره ملی محیط زیست اعلام‌کرد: سهم ایران ۱۳ کرسی در زمینه‌های مختلف است و جای خوشحالی دارد که «کرسی یونسکو در آموزش محیط زیست دانشگاه پیام‌نور» به عنوان چهاردهمین کرسی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز٬ جشنواره ملی محیط زیست و رونمایی از نشان ملی آموزش محیط‌زیست صبح امروز با حضور برخی مسئولان دانشگاهی در دانشگاه‌پیام‌نور برگزار شد. منصور غلامی وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری که باوجود اعلام قبلی در مراسم‌حضور نیافته بود پیامی به این‌جشنواره ارسال کرد.

متن پیام وزیر علوم به شرح زیر است:

مهم‌ترین هدف تشکیل کمیسیون‌های یونسکو برقراری ارتباط بین دانشگاهیان٬ جوامع محلی و مدنی٬ تصمیم‌گیران و پژوهشگران برای ایجاد روش‌های ابداعانه و خلاقانه برای آموزش٬ اشتراک اطلاعات و دانش٬ تحقیقات و توسعه همکاری بین دانشگاهی و به اشتراک‌گذاری دلنش به منظور همبستگی فکری و علمی است.

سهم ایران ۱۳ کرسی در زمینه‌های مختلف است و جای خوشحالی دارد که «کرسی یونسکو در آموزش محیط زیست دانشگاه پیام‌نور» به عنوان چهاردهمین کرسی به ثبت رسیده است.

اختصاص کرسی آموزش محیط زیست یونسکو به این دانشگاه٬ ظرفیت مطلوبی را برای نقش‌آفرینی در عرصه آموزش محیط‌زیست کشور فراهم کرده و دانشگاه پیام‌نور با توجه به ماهیت و رسالت اصلی آن در گسترش ٱموزش‌های مجازی در کشور٬ می‌تواند نقش کلیدی را در پیشبرد مدیریت سبز دانشگاهی و توسعه آمورش‌های محیط زیستی رسمی و غیررسمی داشته باشد و الگوی جدید را به ٱموزش عالی کشور ارائه کند.

با توجه به اینکه در سطح بین‌المللی ۲۶ژانویه مصادف با ۶بهمن ماه به‌عنوان روز جهانی آموزش محیط زیست گرامی داشته و شناخته شده است؛ تلاش برای معرفی نمادین این روز و پاسداشت آن٬ حائز اهمیت و گام موثری برای نهادینه کردن این رسالت ملی و بین‌المللی است.

بدینوسیله از بانیان این جشنواره به ویژه از رئیس کرسی یونسکو در آموزش محیط‌زیست٬ مسئولان دانشگاه پیام‌نور٬ سازمان حفاظت محیط‌زیست٬ کمیسیون ملی یونسکو٬ شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام٬ شهرداری تهراندو سایر نهادها و سازمان‌هایی که در برگزاری این رویداد ملی مشارکت داشته‌اند تقدیر و تشکر می‌شود.

امید است برگزاری این جشنواره‌ها و نشست‌ها بتواند گامی در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ محیط زیستی در جامعه ایران با توجه به غنای مذهبی و ملی آن داشته و به انجام رسالت اصلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در قبال محیط زیست منجر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059246

وب گردی

وب گردی