عملکرد انقلابی شورای نگهبان در رد صلاحیت‌ها عده‌ای را ناراحت کرده است

مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: اقدامات انقلابی شورای نگهبان درعدم احراز صلاحیت داوطلبان مجلس، مورد‌نظر برخی جریانات سیاسی و آقا‌زاده‌ها نبوده است.

امیرحسین پرکشت در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اهمیت شورای نگهبان در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: این شورا پس از پیروزی انقلاب نقش فیلتر را برای داوطلبان ورود به نهادهای قانون‌گذار ایفا کرده است.

وی با اشاره به انتشار لیست عدم احراز هویت برخی از داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شورای نگهبان با توجه به رسالت و وظایفی که بر عهده دارد و براساس قوانین جمهوری اسلامی به برخی از افرادی که صلاحیت لازم را ندارد اجازه کاندیداتوری نمایندگی مجلس شورای اسلامی را نداده است.

مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه اقدامات انقلابی شورای نگهبان به مذاق برخی جریانات سیاسی و آقا زاده‌ها خوش نیامده است، گفت: شورای نگهبان پس ار رد‌صلاحیت یا عدم احراز هویت برخی از کاندیدا هر انتخاباتی از مجلس شورای اسلامی تا ریاست جمهوری مورد هجمه جناح‌های سیاسی قرار می‌گیرد.

شورای نگهبان به عملکرد انقلابی خود ادامه دهد

وی با تاکید بر ادامه عملکرد انقلابی شورای نگهبان عنوان کرد: هجمه‌های وارده به این شورا نباید باعث شود تا اعضای شورای نگهبان از ترس ناراحتی عده‌ای اندک یا احزاب سیاسی خاص وظایف خود را به درستی انجام ندهند.

پرکشت با انتقاد از افراد و جریانات سیاسی که شورای نگهبان را مورد هجمه قرار می‌دهند، گفت: این گروه‌ها با ایجاد حواشی برای شورای نگهبان در واقع به نظام، انقلاب و مردم سالاری ضربه وارد می‌کنند؛ زیرا این شورا به ورود افراد صالح و تراز انقلاب به نهادهای قانون‌گذار و مسئولیت‌های سرنوشت‌ساز کمک می‌کند.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: با توجه به کم‌کاری‌های دو جناح سیاسی حاکم بر کشور در وظایف خود یعنی خدمت به مردم، به نظر می‌رسد کاندیدای مستقل انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی شانس بیشتری برای ورود به مجلس و رسیدن به صندلی نمایندگی را دارند.

وی با اشاره با دل‌زدگی مردم از جناح بازی سیاسی بی‌فایده و بدون دستاورد برای کشور و جامعه یادآور شد: در حال حاضر مردم نیاز به آرامش دارند و اینکه مسئولانی در راس امور کشور قرار بگیرند و برای حل مشکلات آنها به طور ویژه مشکلات معیشتی، بیکاری، اقتصادی و غیره راهکار عملیاتی داشته باشند.

کاندیداها وعده انتخاباتی پوچ ندهند

پرکشت اعتماد مردم را بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی مسئولان کشور دانست و گفت:‌ افرادی که در راس امور کشور قرار می‌گیرند باید دقت داشته باشند که با رای و اعتماد مردم حوزه انتخابی خود وارد مجلس شورای اسلامی شدند، پس نباید بعد از رسیدن به قدرت خدمت به مردم را فراموش کنند.

مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید با دقت و بر اساس واقعیت شعار انتخاباتی دهند، گفت: کاندیداها نباید تنها برای جمع‌آوری آرا به مردم وعده‌های دروغین دهند؛ زیرا در طولانی‌مدت این امر باعث بی اعتمادی مردم به انتخابات، انقلاب و مسئولان کشور می‌شود.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه قانون‌گذاری برای کشور را برعهده دارد و اهمیت آن بر هیچ فرد یا گروهی پوشیده نیست، پس مردم باید اول به درستی کاندیدای خود را مورد بررسی و تحلیل قرار داده و بعد از آن اقدام به دادن رای کنند. در این صورت افراد صالح و خدمت‌گذار به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059251

وب گردی

وب گردی