۲۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف کاغذ دستاورد دو سال گذشته دانشگاه پیام‌نور

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: در پایان هر ترم برای ۳ میلیون نفر آزمون برگزار می‌کنیم که در دو سال گذشته ۲۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف کاغذ برای دفترچه‌های آزمون داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا زمانی در جشنواره ملی محیط زیست و رونمایی از نشان ملی آموزش محیط زیست که صبح امروز یکشنبه ۶ بهمن‌ماه ۹۸ در دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز بسیار مهمی در دانشگاه پیام نور است. محیط زیست یکی از دغدغه‌های مهم در جهان است و هرچه علم پیشرفت می‌کند، نگرانی‌ها افزایش می‌یابد. پروژه‌های بزرگ صنعتی باید پیوست محیط زیستی داشته باشند و محیط زیست را در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد: دهه‌هاست بحث سوخت‌های جایگزین مطرح است و در مجموع جهان می‌خواهد آلودگی‌های محیط زیستی در تمام ابعاد را کاهش دهد. محیط زیست بر حوزه سلامت نیز بسیار موثر است.

رئیس دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: دانشگاه نقش مهمی در آموزش محیط زیست دارد. قدم‌های مهمی در این زمینه برداشته شده است. ماموریت دانشگاه پیام نور، آموزش الکترونیک است، در پایان هر ترم برای ۳ میلیون نفر آزمون برگزار می‌کنیم که در دو سال گذشته ۲۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف کاغذ برای دفترچه‌های آزمون داشته‌ایم. همچنین تعداد زیادی از کتاب‌های درسی را به‌صورت ای‌بوک و موبایل‌بوک تولید کرده‌ایم. از محصولات پلیمری هم برای جلد کتاب‌ها بهره برده‌ایم.

زمانی بیان کرد: گام‌های بسیار خوبی در جهت مدیریت سبز برداشته‌ایم. شورای راهبردی مدیریت سبز دانشگاه برای توسعه آموزش الکترونیک برنامه‌ریزی می‌کند تا در حد امکان از تخریب محیط زیست جلوگیری شود.

وی در پایان گفت: نشاط جامعه در گرو مستقیم حفظ محیط زیست است. امیدواریم دانشگاه‌ها نگاه ویژه‌ای به مقوله محیط داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی نیز از این تجربیات بهره ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059252

وب گردی

وب گردی