تمام دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اعتباربخشی شدند

مدیرکل توسعه آموزش پزشکی علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توسعه رشته‌های میان‌رشته‌ای و تحصیلات تکمیلی در حوزه علوم پزشکی درصدد ارتقای هر چه بیشتر جایگاه آموزش علوم پزشکی هستیم.

فرهاد ادهمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره رشته‌های علوم پزشکی گفت: تمام رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز وزارت بهداشت است؛ البته ممکن است برخی از رشته‌ها در ارزیابی امکانات، فضای آموزشی و... اخطار آموزشی گرفته و یا مشروط شوند؛ اما تمام رشته‌های علوم پزشکی مجوز اولیه وزارت بهداشت را اخذ کرده‌اند.

او با بیان این که برخی از رشته‌ها از نظر تاییدیه وزارت بهداشت در خصوص اعضای هیات علمی یا فضا دارای مشکلاتی هستند ادامه داد: به طور مثال رشته دندانپزشکی واحد شیراز از نظر فضای آموزشی دارای مشکلاتی است که این مشکلات به زودی مرتفع خواهد شد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری نیز موافقت اصولی با راه‌اندازی رشته دندانپزشکی را اخذ کرده است؛ اما هنوز مجوز جذب دانشجو ندارد. وقتی وزارت‌خانه از جهت قانونی، موافقت اصولی جذب دانشجو را برای یک دانشکده صادر می‌کند، آن دانشکده مدتی مهلت دارد تا امکانات جذب دانشجو را فراهم کند و بعد از بازدید وزارت‌خانه از امکانات، موافقت اصولی تبدیل به موافقت مشروط جهت پذیرش دانشجو انجام خواهد شد.

مدیرکل توسعه آموزش پزشکی علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: در حال حاضر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری تجهیزات خود را کامل کرده است؛ اما واحد مشهد باید اقدامات اساسی در این خصوص را آغاز کند تا بتواند موافقت قطعی را دریافت کرده و در این رشته دانشجو جذب کند.

او با بیان این که توسعه رشته‌های میان رشته‌ای و تحصیلات تکمیلی را در دستور کار داریم گفت: به دنبال اخذ مجوز در رشته‌های تحصیلات تکمیلی به‌ویژه در رشته دستیاری هستیم؛ چرا که این رشته در حال حاضر حلقه مفقوده دانشگاه در رشته‌های علوم پزشکی است، بنابراین باید مجوز این رشته را اخذ تا رشته‌های علوم پزشکی ارتقا پیدا کند. همچنین رشته‌های دستیاری را در واحد علوم پزشکی تهران و واحد مشهد درخواست کردیم اما پروسه مجوز مقداری طولانی است.

ادهمی اظهار کرد: در حال حاضر دانشکده پزشکی ساری تاییدیه قطعی یک‌ساله در اعتبار بخشی وزارت بهداشت را دریافت کرده است. امسال 13 دانشکده پزشکی دانشکده آزاد اسلامی اعتبار بخشی شده‌اند؛ در واقع اعتبار‌بخشی آموزشی دانشکده‌های پزشکی در سال 98 باید برای همه دانشگاه‌ها اعم از آزاد و دولتی انجام شود؛ در حال حاضر تمام دانشکده‌های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی اعتبار‌بخشی شده‌اند و فقط تنکابن باقی مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059253

وب گردی

وب گردی