فعالیت سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با تمرکز بر موضوعات فناورانه

سرپرست اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد تاکید کرد: سراهای نوآوری با تمرکز بر یک موضوع فناورانه به صورت مسئولیت محور و مأموریت محور فعالیت می کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کمیسیون تخصصی فناوری و نوآوری معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر احسان شیرنگی سرپرست اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، حامد معیری کاشانی سرپرست اداره کل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاداسلامی، قباد بهزادی‌پور سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور رؤسای برخی از واحدهای دانشگاهی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

شیرنگی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از جزئیات آئین نامه جامع بازار فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: سراهای نوآوری دانشگاه به دنبال گسترش و تقویت اقتصاد منطقه ای هستند و ویژگی اصلی آنها مأموریت محوری، ایجاد رابطه بین دانشگاه، جامعه و مسأله محوری است.

وی با بیان اینکه سرای نوآوری یک نهاد اجتماعی است که شامل مدارس کسب و کار، مراکز نوآوری، شتابدهنده ها، مراکز رشد و ... است، اظهار داشت: سراهای نوآوری با تمرکز بر یک موضوع فناورانه به صورت مسئولیت محور و مأموریت محور با هدف حل مشکل منطقه فعالیت می کند تا بستر اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پس از فارغ التحصیلی را فراهم کند.

شیرنگی ضمن توضیح برخی ماده های آئین نامه جامع بازار فناوری و سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به جزئیات نحوه اعطای مجوز تأسیس سرای نوآوری و طرح توجیهی اعطای مجوز تأسیس و فعالیت سرای نوآوری پرداخت.

سرپرست اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تأکید کرد: باید تمامی قوانین برای اعطای مجوز به سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی رعایت شود تا سراهایی مجوز بگیرند که عملکرد درستی در زمینه فعالیت های دانش بنیان دانشگاه داشته باشند.

در ادامه این جلسه رؤسای برخی استان‌ ها از طریق ویدئو کنفرانس به ارائه نقطه نظرات پیشنهادی خود در خصوص آئین نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری دانشگاه، وضعیت طرح های دانش بنیان واحدها و ارائه گزارشی از برگزاری همایش و کارگاه های تبیین سیاست های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در واحدها پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059260

وب گردی

وب گردی