برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی زنجیره فولاد در واحد سیرجان

دومین نمایشگاه بین المللی زنجیره فولاد «سیمکس» در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از سیرجان، دومین نمایشگاه بین الملی زنجیره تأمین فولاد«سیمکس» با هدف تعادل سازی زنجیره فولاد در راستای تحقق اهداف فولادی در افق ۱۴۰۴ در فضایی به وسعت بیش از ۸ هزار متر مربع در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه بخش‌های مختلف واحدهای صنعتی و معدنی زنجیره تأمین فولاد همچون اکتشاف و استخراج، بهره برداری و فرآوری، تجهیزات آزمایشگاهی و زمین شناسی و همچنین تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و معدنی آخرین دستاوردهای خود را در معرض نمایش گذاشتند.

علی یعقوبی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: این دانشگاه همچون سال های گذشته در راستای اسناد بالا دستی و مأموریت هایی که به آن محول شده در حال تبدیل شدن به یک دانشگاه حل مسئله و دانشگاهی در جوار صنعت است.

وی افزود: در این راستا برنامه هایی را تدوین کردیم که بخشی از این برنامه ها زمینه ساز برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع معدنی با محوریت فولاد با میزبانی دانشگاه است.

یعقوبی پور اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از صد شرکت فعال مطرح کشور در زمینه فولاد حضور دارند. از آنجایی که منطقه معدنی و صنعتی«گل گهر» به عنوان قطب مهم زنجیره تولید فولاد کشور در شهرستان سیرجان قراردارد، این نمایشگاه تنها رویداد صددرصد تخصصی زنجیره صنعت فولاد کشور محسوب می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در خصوص تبدیل شدن به دانشگاه حل مسأله، گفت: طبیعی است که اگر بخواهیم به یک دانشگاه حل مسأله و دانشگاه کارآفرین تبدیل شویم، باید بحث مهارت آموزی را سر لوحه کار خود قراردهیم.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا، گفت: تأمین قطعات مورد نیاز صنایع شهرستان که یکی از بزرگترین قطب های فولادی کشور است، یک موضوع بسیار مهم است که توانسته ایم در این زمینه ورود کنیم.

یعقوبی پور در پایان گفت: امروز بیش از بیست قطعه صنعتی که مشمول تحریم هستند را توانسته ایم با بومی سازی و مهندسی معکوس در اختیار صنعت قراردهیم . بعضی از این قطعات تست های آزمایشی آنها تمام و تأیید شده اند و به تولید انبوه رسیده اند و برخی دیگر در طی مراحل تست های آزمایشگاهی هستند که امیدواریم بتوانیم از طریق ورود به صنعت جا پای خود را در این بخش مستحکم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059262

وب گردی

وب گردی