تهران – ایسکانیوز: متخصص سامانه های هوشمند تجارت الکترونیک گفت: بیش از 1500 میلیارد تومان دستگاه کارتخوان روی میز فروشگاه ها قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی مقدسیان که در برنامه مناظره به عنوان موافق پرداخت کارمزد به ازای هر تراکنش از کارتخوان های فروشگاهی سخن می گفت، افزود:سیستم بانکی تلاش فراوانی برای توسعه استفاده از کارتخوان ها انجام داد به طوری که تا کنون 25 میلیارد تومان صرف تجهیز جایگاه های سوختگیری به کارتخوان ها شده است و هزینه تجهیز اصناف رقمی بالاتر از این هاست .

وی با اشاره به شبهاتی که درباره موجودیت شرکت های پرداخت الکترونیک وجود دارد گفت: شرکت های پرداخت الکترونیک باید جزو اصناف محسوب شوند. وی ادامه داد: شرکت های پرداخت الکترونیک ، شرکت هایی غیرصنفی نیستند در حالی که برخی آنها را بانکی و برخی آنها را حکومتی می‌دانند درحالی که این صحبت‌ها به هیچ عنوان درست نبوده و این شرکت‌ها کاملا خصوصی هستند.

مقدسیان گفت: در این وضعیت بانک ها روی شرکت های پرداخت الکترونیک سرمایه گذاری کرده اند و تا کنون به آنها کارمزد پرداخت کرده اند اما شرایط تغییر کرده است .

وی در توضیح این مطلب افزود: حتما نام "شاپرک" را شنیده اید. بعد از ورود شاپرک تصمیم گرفته شد این شرکت‌ها خصوصی شوند و بعد از آن بنا شد بانک مرکزی یارانه‌ای به این بخش اختصاص دهد.

مقدسیان با بیان اینکه تمام خدمات شرکت‌های پرداخت الکترونیک حتی از محل تراکنش‌ها نیز منابعی را به شرکت بازنمی‌گرداند اما همچنان انتقادهایی برای دریافت کارمزد از سوی شرکت‌ها مطرح می‌شود، اضافه کرد : اخذ کارمزد از سوی شرکت‌های پرداخت‌های الکترونیک باعث می‌شود تا خدمات مناسب تری از سوی این شرکت‌ها به مردم ارائه شود.

مقدسیان با تاکید بر اینکه تعرفه فعلی "من درآوردی" و ادامه یک سیاست بیمار است، گفت: خارجی‌ها اصلا چنین تعرفه‌های من درآوردی ندارند و با منطق کارشان را انجام می‌دهند؛ برخی شرکت‌ها برای کسب منافع به خرید شارژ تلفن همراه مشغول بودند که این هم توسط شرکت شاپرک ساماندهی شده است.

مقدسیان اضافه کرد: اصناف می‌توانند تعرفه بدهند یا از کارشناس دادگستری به عنوان واسطه کمک گرفته شود یا از نظام صنفی بین‌المللی در همین ارتباط الگوبرداری کنیم.
کد خبر: 105929

وب گردی

وب گردی