آزمایشگاه تشخیص طبی در شهر گرگان تأسیس می‌‌‌شود

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: درصددیم تا آزمایشگاه تشخیص طبی مرتبط با دانشگاه را در شهر گرگان ایجاد کنیم تا علاوه بر درآمدزایی در زمینه امور آزمایشگاهی، شرایطی برای اشتغال فارغ‌‌‌‌التحصیلان ما در این رشته فراهم شود. 

هادی بزازی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تجهیزات و امکانات موجود در واحدهای علوم پزشکی استان گفت: رشته‌‌های پرستاری، مامایی، بهداشت، هوش‌‌بری و اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی و بهداشت جزو رشته‌‌‌هایی است که از زیر مجموعه علوم پزشکی، در واحدهایی دانشگاهی سطح استان ارائه می‌‌‌شود.

وی تشریح کرد: رشته علوم آزمایشگاهی تا به امروز تنها در واحد گرگان ارائه شده و تجهیزات و امکانات لازم در رشته‌‌‌های مختلفی چون میکروبیولوژی و هماتوژی و مواردی که زیر مجموعه این رشته هستند در این واحد دانشگاهی ارائه می‌‌‌‌‌شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه میکروبیولوژی دو آزمایشگاه مجهز داریم، همچنین آزمایشگاه‌‌‌هایی در حوزه قارچ‌‌شناسی، انگل‌‌شناسی، ایمونولوژی، هماتولوژی، بیو‌‌شیمی هم داریم. کلیه تجهیزات موجود در این آزمایشگاه‌‌‌ها مطابق با فناوری روز دنیا است.

بزازی درباره نحوه ارائه خدمات آزمایشگاهی در واحدهای دانشگاهی سطح استان اظهار کرد: آزمایشگاه‌‌‌های ما در واحدهای دانشگاهی سطح استان تنها خدمات آموزشی ارائه می‌‌‌‌دهند. برای ارائه خدمات عمومی در حوزه علوم آزمایشگاهی، درصددیم تا آزمایشگاه تشخیص طبی مرتبط با دانشگاه را در شهر گرگان ایجاد کنیم تا علاوه بر درآمدزایی در زمینه امور آزمایشگاهی، شرایطی برای اشتغال فارغ‌‌‌‌التحصیلان ما در این رشته فراهم شود.

وی یادآور شد: در تمام واحدهایی که رشته پرستاری ارائه می‌‌‌‌‌شود مرکز مهارت‌‌های بالینی مجزا داریم و واحدهای گرگان، علی‌‌آباد، بندرگز و گنبد جزو واحدهایی هستند که هرکدام این مرکز را دارا بوده و کلیه آزمون‌‌‌‌‌های بالینی مرتبط به رشته پرستاری در این مراکز انجام می‌‌‌‌شود. دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کارآموزی دانشجویان رشته پرستاری ما در بیمارستان‌‌‌‌‌های دولتی و خصوصی استان برگزار می‌‌‌شود و تعاملات و همکاری گسترده‌‌‌ای را با این بیمارستان‌‌‌ها داریم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در ادامه درباره راه‌‌‌اندازی رشته‌‌‌های پزشکی، دندان‌‌پزشکی و داروسازی تصریح کرد: با توجه به عدم وجود بیمارستان‌‌‌‌‌‌های ملکی دانشگاه آزاد در استان گلستان و نیاز به بودجه زیاد برای تامین تاسیس یک بیمارستان و هزینه‌‌‌بر بودن رشته‌‌‌های داروسازی و دندان‌‌‌‌‌پزشکی، در حال حاضر شرایط لازم برای ایجاد این رشته‌‌‌ها در واحدهای دانشگاهی سطح استان وجود ندارد.

بزازی متذکر شد: در رشته‌‌های دیگر علوم‌‌‌پزشکی، همچون مامایی، هوش‌‌بری و اتاق عمل که در واحدهای دانشگاهی سطح استان ارائه می‌‌‌‌‌شود هم امکانات مناسبی داریم و بسیاری از فارغ‌‌‌‌‌التحصیلان ما در این رشته‌‌‌ها در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059301

وب گردی

وب گردی