کارگاه آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه در واحد کرج آغاز شد

کارگاه آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه ویژه دانشجویان فعال فرهنگی استان البرز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، این کارگاه آموزشی دو روزه به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد کرج و با همکاری اداره کل تشکل‌های اسلامی – سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کرج برگزار می شود.

در نخستین روز این کارگاه که با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی و دانشجویی در واحد کرج آغاز شد، بیش از 100 تن از فعالین فرهنگی دانشجو از واحدهای دانشگاهی استان البرز، در کلاس‌های مختلف این دوره شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرج در مراسم افتتاحیه این دوره ضمن تشریح اخلاق تشکیلاتی، یکی از مهمترین نکات در انجام امور به صورت تشکیلاتی را هماهنگی و همبستگی اعلام کرد و گفت: در اسلام اختلاف نظر سرکوب نمی شود بلکه مدیریت می شود و لذا اختلاف‌نظر - ممکن است باعث ایجاد دشمنی‌های فردی و اجتماعی شود - را بایستی به گونه‌ای با عملکرد تشکیلاتی مدیریت کرد که اتحاد و همبستگی در جامعه ایجاد شود.

معاون فرهنگی دانشجویی واحد کرج همچنین با بهره گیری از آیات و روایات مختلف طی سخنان مبسوطیخصوصیات و ویژگی های اخلاق تشکیلاتی را برشمرد و لزوم خوب شنیدن قبل از بیان نظر و تنظیم ارتباط با مخاطب را از دیگر ویژگی‌های فعالیت های تشکیلاتی عنوان کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به زندگی حضرت ابراهیم و پذیرش و تسلیم اراده الهی در قربانی کردن فرزندش اسماعیل، بر مسئولیت پذیری دینی و الهی به عنوان یکی از اخلاق تشکیلاتی موثر تاکید کرد.

در اولین روز این دوره همچنین سید امید طاهرنژاد کارشناس اداره کل تشکل های اسلامی – سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن سخنانی نکاتی را در خصوص تشکیلات فرهنگی و سازوکارهای مهم و موثر در کار تشکیلاتی بیان داشت.

وی در بخشی از سخنانش بر لزوم اهمیت اقدامات فرهنگی به صورت هماهنگ و تشکیلاتی در دانشگاه ها، در برابر جنگ فرهنگی دشمنان نظام تاکید کرد و گفت: تشکل یافتن و ایجاد تشکیلات، به معنی الگو گرفتن است که در اسلام نیز وجود داشته که نماز را می توان به عنوان شاخص ترین فعالیت تشکیلاتی در اسلام مورد بررسی قرار داد.

طاهرنژاد در دوره حیات طیبه استان البرز ضمن اشاره به شهادت پرافتخار سردار قاسم سلیمانی، از وی به عنوان یکی از نمونه های شاخص عضو تشکیلاتی در جمهوری اسلامی ایران نام برد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: دوره های آموزشی حیات طیبه، مقدمه ای برای آموزش صحیح اقدامات تشکیلاتی فرهنگی در دانشگاه است که دانشجویان فعال فرهنگی در آن ضمن یادگیری اصول فعالیت تشکیلاتی، مهارت های لازم را در این خصوص می آموزند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1059310

وب گردی

وب گردی