اعلام آمادگی ظریف برای مذاکره نشان از ترس دارد

شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به ظریف اعلام کرد:  اعلام آمادگی ظریف مبنی بر مذاکره، پیام روشنی به غرب داده و ناشی از ترس و عقب نشینی تحلیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به مصاحبه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با نشریه آلمانی اشپیگل و اعلام آمادگی برای مذاکره با آمریکا نامه‌ای خطاب به وی منتشر کرد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: مصاحبه وزیر خارجه کشورمان با نشریه آلمانی اشپیگل بعد از ترور ناجوانمردانه و دولتی آشکار دولتمردان آمریکا، مبنی بر امکان مذاکره باعث تعجب و حیرت فراوان استادان دانشگاهی شده است. ظریف در این مصاحبه گفته است:« دولت ترامپ می تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را برداشته و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز پای میز مذاکره هستیم» اگر ستون‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای «عزت، حکمت، مصلحت» بنا شدند مصاحبه شما قابل ارجاع به کدامیک از این سه اصل است؟

در نامه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:‌ اینکه ظریف بعد از ترور سید الشهدای مقاومت سردار سلیمانی هنوز هم از مذاکره دم می‌زنید نه تنها برخلاف عزت که ناشی از ترس و احساس حقارت و ذلت است و حتی حکیمانه هم نیست. اگر بحث ترس از جنگ بود که مردم درخواست انتقام نمی کردند و ایران اسلامی دلاورمردانه پایگاه عین الأسد را موشک باران نمی‌کرد و سیلی محکمی به گوش استکبار نمی‌زد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: به این شش سال سکانداری «خوش بینی به کدخدا» در وزارت خارجه خود نگاهی بیندازید: امواج خوش بینی توافق موقت ژنو، امضای کری، توافق برجام، تایید شورای امنیت، اجرای برجام، خروج امریکا، اینستکس، تماس مکرون همراه با پشتیبانی شدید رسانه‌ای و منکوب کردن منتقدان، همگی خوش بینی کاذب به کدخدا و به انتظار نشستن‌هایی بود که موجب متوقف شدن کشور در شش سال اخیر شدند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مسئولان چرا واقعیت‌های میدانی موجود را نمی‌بینید و بر مبنای واقعیت‌ها تحلیل نمی‌کنید؟ مگر ندیدید آمریکای بدعهد عمدا از برجام خارج شد و برخلاف توافق، تحریم‌های جدیدی بر کشورمان وضع کرد؟ آیا ندیدید ترامپ چطور وقیحانه و برخلاف همه قوانین بین المللی دستور ترور داد و به آن افتخار کرد؟ آیا عکس العمل ملت بزرگ ایران را ندیدید؟ آیا ندیدید ده‌ها میلیون نفر در شهرهای مختلف کشور و خارج از کشور در تشییع باشکوه سردار بین‌المللی مقاومت شرکت کردند و درخواست انتقام از خون شهید را از نظام مطالبه کردند؟
در نامه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به ظریف آمده است: گفته‌اند دیپلماسی هنر جلوگیری از جنگ است، گفته اند دیپلمات‌های دو کشور حتی متخاصم و در حال جنگ با یکدیگر گفتگو می کنند؛ اما مگر نمی‌دانید دیپلماسی هنر دفاع کردن از منافع ملی، هویت ملی و غیرت ملی یک کشور هم هست؟ مگر نمی دانید دیپلماسی هنر دفاع از صیانت شهروندان از تجاوز دولت های متخاصم هم هست؟ مگر یاد نگرفته اید که دیپلماسی هنر رجزخوانی و پاسخ به رجزخوانی دشمنان هم هست؟

در بخش پایانی این نامه آمده است: اعلام آمادگی ظریف مبنی بر مذاکره، پیام روشنی به غرب داده و ادبیات شما را ناشی از ترس و عقب نشینی تحلیل خواهد کرد. عجیب است که رفتار گرگ را ندیدید و از آن درس نگرفتید؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1059311

وب گردی

وب گردی