مسابقه ملی «ایده‌شو گردشگری سلامت» برگزار می‌شود/ تبدیل ایده‌ها به شرکت‌های فناور

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری مسابقه ملی ایده‌شو گردشگری سلامت خبر داد.

افشین توسلی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مسابقه ایده‌شو گردشگری سلامت گفت: مسابقه ملی گردشگری سلامت بخش‌های مختلفی دارد؛ یک بخش آن مربوط به لیدرهای گردشگری سلامت، یک بخش مربوط به حوزه علمی و محورهای همایش و بخش دیگر نیز مربوط به شرکت کنندگان و اسپانسرها است. در حال رایزنی با آستان قدس، بیمارستان رضوی، بیمارستان امام رضا و پزشک‌های خصوصی گردشگر سلامت هستیم تا محورهای این مسابقه را طراحی کنیم.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به موقعیت حرم امام رضا (ره) در استان خراسان رضوی زائران شیعه زیادی داریم؛ در واقع مشهد در حوزه گردشگری سلامت به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) و از سوی دیگر وجود پزشکان و کادر درمانی مجهز و هزینه‌های مناسب درمانی از ظرفیت مطلوبی برخوردار است و می‌تواند پیشتاز در عرصه گردشگری سلامت در کشور باشد.

او ادامه داد: گردشگران سلامت از ملیت‌های مختلف در مشهد پذیرش شده‌اند که بیشتر آنها از کشورهای عراق و افغانستان بوده‌اند. همچنین در چند سال اخیر در این منطقه بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی مرتبط آمده‌اند که عنوان آنان عربی است. حضو این مراکز و ملیت‌های مختلف در شهر مشهد، موقعیت خوبی را ایجاد کرده است تا بتوانیم یک کار علمی انجام دهیم. این کار علمی باعث می‌شود تا پایلوتی برای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد و در آینده باعث درآمدزایی شود.

توسلی مهم‌ترین چالش پیش روی گردشگری سلامت در مشهد را عدم ساماندهی واسطه‌ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر گردشگری سلامت را به صورت بسیار پراکنده انجام می‌دهیم. به طور مثال بانکی از لیدرهای مختلفی که این بیماران را به خراسان رضوی می‌آورند نداریم تا متوجه شویم آن‌ها از کدام کشورها وارد شده و در کدام کلینیک‌ها و بیمارستان ها بستری و درمان می‌شوند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که یکی از بحث‌هایی که به دنبال آن هستیم ایجاد انسجام و شکل‌دهی به این مراجعات است اضافه کرد: با انسجام و شکل‌دهی به این قسمت‌ها و مراجعات، بانک اطلاعاتی و داده‌ها ایجاد شده و به نرم افزار تبدیل می‌شود تا این نرم افزارها به شکل اپلیکیشن‌هایی باشد که لیدرها را هدایت کرده و در آینده به این بخش انسجام دهد.

او اظهار کرد: اصل کارمان مسابقه ایده است؛ ایده پردازی در این مسابقه بسیار مهم است تا کسانی که دانشجو و یا غیر دانشگاهی هستند برای بهبود گردشگری سلامت ایده‌های خود را مطرح کنند. در واقع هدف‌مان برگزاری یک مسابقه ملی است که با جذب ایده‌ها بهترین کار ممکن در انسجام‌دهی گردشگری سلامت را در استان خراسان رضوی و شهر مشهد انجام دهیم.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در پایان گفت: یک بخش کارمان تبدیل این ایده‌ها به شرکت‌های فناور است. یعنی ایده‌های برتر را انتخاب کرده و آن‌ها را به سمت شرکت‌های فناور دانشگاه هدایت خواهیم کرد که بتوانند در این شرکت‌ها فعالیت کرده و ایده خود را تبدیل به محصول و در نهایت تبدیل به ثروت کنند. بنابراین هدف اصلی صرفا تشویق مالی نیست بلکه انسجام دهی به ایده‌ها در قالب شتاب دهنده و هسته‌های فناور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059322

وب گردی

وب گردی