تبدیل تهدیدها به فرصت به عنوان دستورالعمل فعالیت‌های فرهنگی مدنظر باشد

آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، در جمع فعالین فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بر لزوم داشتن ساختار تشکیلاتی در اقدامات فرهنگی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از کرج، آیت الله حسینی همدانی به عنوان سخنران در دوره آموزشی – تشکیلاتی حیات طیبه ویژه دانشجویان فعال فرهنگی استان البرز در سالن اجتماعات شهید مطهری واحد کرج حضور یافت.

در این مراسم ابتدا محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج نیز ضمن گزارش مختصری از عملکرد واحد کرج در سال جاری، به پیشرفت های علمی، فرهنگی و آموزشی این دانشگاه اشاره کرد.

وی با اشاره به آمار طرح های درآمدزای دانش بنیان در واحد کرج، آمار جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در واحد کرج در سال 98 و سایر برنامه و فعالیت های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی، ابراز امیدواری کرد: دانشگاه در رسیدن به اهداف تعریف شده و خدمت هرچه بیشتر به جامعه موفق بوده و برکات فعالیت ها و خدمات فرهنگی در دانشگاه ساری و جاری باشد.

در ادامه آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به وجود تهدیدات فراوان در وضعیت کنونی کشور تصریح کرد: در فضای کنونی جامعه یکی از اولین اقدامات فرهنگی موثر این است که به عنوان دستورالعمل تبدیل تهدیدات به فرصت ها را مدنظر قرار دهیم.

امام جمعه کرج با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، زندگی ایشان را به عنوان الگوی بشریت بویژه فعالان عرصه فرهنگی قابل توجه معرفی کرد و گفت: مباحثی که زهرای اطهر(س) در طول زندگی ارزشمند خود دارند می تواند تبیین کننده مسیر فعالیت های فرهنگی در جامعه اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ضمن اشاره به ابزار رسانه به عنوان یکی از ابزار مهم اطلاع رسانی در جامعه گفت: در ابعاد مختلف جنگ دشمنان در جامعه امروز، جنگ رسانه ای نیز قابل توجه است که رسانه در این میان می تواند به عنوان بهترین وسیله برای حفظ و احیای ارزش های اسلام و نظام مقدس اسلامی به کار گرفته شود.

آیت الله حسینی همدانی با توضیحات مشروحی پیرامون خصایص معنوی و فضایل حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: رسول گرامی اسلام که جز وحی سخن نگفته است در مورد دختر خود تعاریفی را به کار برده است که قابل فهم برای هر کسی نیست؛ بلکه نیاز به توجه و دقت فراوانی دارد.

وی افزود: هر یک از نیروهای فرهنگی باید نسبت به وظیفه خود فهم درست و دقیقی داشته و با کسب اطلاعات دینی و اجتماعی خود با برنامه مطالعاتی مستمر، عمیق و دقیق، دانسته های خود را در مورد متون اسلامی نیز افزایش دهند.

امام جمعه کرج با اشاره به وجود نمادها و بندهای تشکیلاتی در قرآن و نماز گفت: در نماز تبعیت از امام، تمرین می شود و نمازگزار درمی‌یابد با اقتداء به امام ابتدا مقدمات و اقتضائات نماز را در خود محقق نموده و سپس به اقامه آن بپردازد.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش اولین حرکت تشکیلاتی را داشتن اخلاص برشمرد و گفت: کاری که اخلاص داشته باشد، ثمره داشته و داشتن اطلاع و آگاهی در قدم بعدی قرار دارد.

در ادامه دانشجویان حاضر پرسش های خود را در خصوص تعامل و فعالیت های فرهنگی در دانشگاه مطرح نموده و پاسخ خود را از امام جمعه کرج دریافت کردند.

کد خبر: 1059325

وب گردی

وب گردی