۹۰‌درصد آسیب‌های کشور دستپخت خودمان است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: ۸۰ تا ۹۰‌درصد آسیب‌های داخل کشور دستپخت خودمان است هرچند خارجی‌ها هم در این زمینه تاثیر دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین ذوالفقاری در نشست مسئولان بسیج شهرداری‌های مراکز استان‌ها با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر که در سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برگزار شد، افزود: تهدیداتی از بیرون و آسیب‌های داخلی وجود دارد که بخشی از آسیب های داخلی هرچند ناشی از عوامل خارجی است ولی بخشی از آن هم دست پخت خودمان است.

وی ادامه داد: مثلث امنیت دارای سه ضلع است که اگر با هم تلاقی پیدا کنند، ناامنی ایجاد می‌شود. اولین ضلع این مثلث وجود مجموعه تهدیدات نسبتاً فعال خارجی است که می‌تواند شامل انواع تهدیدها باشد.

وی اضافه کرد: وجود آسیب های داخلی نسبتاً بالا در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کارکردی دومین ضلع این مثلث و ضعف در کنترل سومین ضلع این مثلث محسوب می‌شود.

ذوالفقاری گفت: اگر دو نوع تهدید اولیه که ذکر شد، وجود داشته باشد و از طرفی جامعه نیز تاب‌آوری داشته باشد باز جامعه ناامن نخواهد شد و اگر هر سه این‌ها وجود داشته باشد باید در انتظار ناامنی باشیم.

وی ادامه داد :تهدیدات ناامنی بیرونی ما در رتبه اول است و استکبار جهانی که آن را ایجاد می‌کند. در این حال ما تنها بخشی از این کوه یخ را می‌بینیم که لازم است عمیق تر به آن نگاه کنیم. در بحث ماهیتی استکبار آمریکا هنوز دقیق تر عبور نکرده ایم و فکر می کنیم همین مقدار که در خصوص ماهیت استکبار ورود کرده‌ایم کافی است.

ذوالفقاری با اشاره به ضعف مفرط در کارکرد سیستم‌های اداری گفت: به طور مثال زمانی که من در ناجا بودم روزانه ۵۰۰ هزار نفر با پلیس سر و کار داشتند و اگر روزانه یک نفر در مراجعه این افراد با آنها به طور ناصحیح برخورد می‌کرد، این یک نفر حداقل ۳ نفر دیگر را درگیر می کرد و می توان گفت که پلیس روزانه دو میلیون نفر در کشور از این امر تاثیر می‌گرفت. این فرایندهای اداری متاسفانه ناشی از قوانین و مقررات در کشور است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه باید دید که میانگین انگیزه مدیران ما در چهار دهه گذشته آیا بالاتر رفته است یا نه گفت: جواب این سوال تقریباً مثبت است و مدیران وقت بالاتری را برای دادن خدمات گذاشته اند؛ اما این چه سیستمی است که طراحی کرده‌ایم که مدیران صبح تا شب باید جلسه داشته باشند بنابراین گیر کار جایی است به آن نپرداخته‌ایم و برای طی یک فرایند اداری باید گاهی ۱۰ جا مراجعه کرد و مردم در این سیستم اذیت می‌شوند و درست فساد هم اینجا ایجاد می شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه ۸۰‌درصد کار ما شامل پیشگیری است، گفت: این اتفاق افتاده است بحران ها تعریف شده اند و بنا نداریم برای اداره کشور از نیروی قهریه استفاده کنیم. باید همه تلاش کنیم در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به خصوص در حوزه امور روزمره مردم بیشتر تلاش شود تا احساس ناامنی به نارضایتی نشود.

وی افزود: طیف ناامنی و حجم ناامنی در کشور بالا است؛ اما امنیت در کشور برای مردم در درجه اول است و مردم نگران ایجاد ناامنی هستند و نگران از این هستند که خدشه‌ای به کشور و دین وارد شود و هر جا که لازم باشد در هر صحنه هایی مانند حضور در مراسم تشییع سردار سلیمانی حضور یافته اند و این حضورها نشانه توجه حق به مردم ما است.

ذوالفقاری اعلام کرد : فقط حضور در میدان خطر لازم نیست بلکه در هر صحنه ای که لازم باشد باید حضور پیدا کرد اگر ما بر مبنای دین عمل کنیم و حتی تا ۵۰‌درصد به آموزه‌های دینی عمل کنیم نیازی به مخارج دیگر نیست: مردم ستون هستند و زیر پرچم ولایت قرار دارند و نقش ولایت و رهبری نقش اول در ثبات امنیت در کشور است.

وی با اشاره به مسائلی که در مورد بنزین در دی ماه به وجود آمد گفت: زمانی که فضاهایی ایجاد شد؛ اما صبح یکشنبه رهبر معظم انقلاب اعلام نظر کردند اگر اعلام نظر ایشان و انسجام بین مجلس و دیگر قوا نبود مشکلات بیشتری ایجاد می‌شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه پایه دیگر برقراری امنیت، تامین امنیتی است که توسط نیروهای امنیتی ایجاد می‌شود، گفت: نقش بسیج نقشی بی‌بدیل است؛ چرا که همه سیستم های دیگر توسط دشمنان قابل محاسبه هستند، اما بسیج قابل محاسبه نیست و نمی توانند برنامه‌ای برای آن تهیه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059332

وب گردی

وب گردی