آقای ظریف  مردم را فریب ندهید!

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه اعلام کرد: مردم را فریب ندهید و بدانید آمریکا تنها در برابر ایران و دولتی قوی دست از تحریم‌‌ها برخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره مصاحبه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با نشریه آلمانی اشپیگل و اعلام آمادگی برای مذاکره با آمریکا به وی نامه‌ای نوشت.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: پس از گذشت ۶ سال از عمر دولت مطبوع حضرت عالی، ما با شما از یک مسیر طی شده سخن‌ می‌گوئیم. همیشه مایل بوده‌ایم از وزیر امور خارجه کشورمان در سطح بین المللی دفاع کنیم اما چه باید کرد زمانی که حضرت عالی الزامات اولیه دیپلماسی عزت مندانه و عاقلانه را رعایت نمی‌کنید.

دانشجویان در این نامه بیان کردند: پای میز مذاکره به لبخندها امتیاز نمی‌دهند. قدرت و توانایی کشور ضامن پیروزی هر مذاکره کننده‌ای است. شما دستاورد جوان‌های دلسوز و مظلوم دانشگاهی ما را در صنعت هسته‌ای معامله کردید. همان جوان‌های نخبه‌ای که کف خیابان تهران به دست آمریکا ترور شدند! به جزء چند برابر شدن قیمت دلار، کوچک شدن سفره مردم و کسری بودجه‌ای که به خاطرش بنزین را شبانه سه برابر می کنید، چه دستاوردی داشتید؟

در بخش دیگری از این نامه آمده است: سخن گفتن از مذاکره در شرایط کنونی سهوا یا عمدا غیرمنطقی است. سخنان اخیر شما در فضای رسانه‌ای به التماس مذاکره تعبیر شد! التماس مذاکره با دولتی که چندی‌ پیش بزدلانه قهرمان ملی ما سردار سلیمانی را ترور کرد! شما اندک آبروی خود را در مذاکرات از سلیمانی و دلاوری‌هایش داشتید. قدرت و محبوبیت حاج قاسم سلیمانی مرهون سال‌ها تلاشش برای حفظ عزت ملت ایران بود. حال چه شده که به قاتلش بهانه می‌دهید ملت ما را تحقیر کند؟

اگر مذاکره به معنای امتیاز دادن و انفعال است دیگر چه نیازی به دستگاه عریض و طویل وزارت خارجه وجود دارد؟ حد یقف این روند امتیاز دادن‌های بی‌نتیجه کجاست؟ اگر دائما داشته هایمان را ببخشیم و باز هم تحریم شویم چطور می‌توان آینده‌ای برای ایران متصور بود؟ اگر روزی غرب ایران و یکپارچگی را از شما مطالبه کند باز هم برای مذاکره اظهار تمایل می‌کنید؟

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: دستگاه دیپلماسی باید بر پایه عقلانیت رفتار کند و از تصمیم‌گیری بر اساس توهمات پرهیز کنید. مردم را فریب ندهید و بدانید آمریکا تنها در برابر ایرانی قوی و دولت قوی دست از تحریم‌برخواهد داشت. اصلاح ساختارهای اقتصادی و استفاده از ظرفیت کشورهای مستقل جهان ایرانی قوی خواهد ساخت که می‌تونید عزت مندانه از منافعش دفاع کند. راهکارهای رسیدن به ثبات اقتصادی روشن است. کافی است گوش‌هایتان را باز کنید و صدای منتقدان خود را بشنوید. همچنین از شما می‌خواهیم‌ هرچه سریع تر پاسخی شایسته به رئیس جمهور آدم کش و بی‌ادب آمریکا بدهید و کشور را مجددا وارد آزمون و خطای بی نتیجه مذاکره با غرب نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059340

وب گردی

وب گردی