فعالیت 8 انجمن علمی در دبستان پسرانه سما بروجرد/ مرحله نهایی المپیاد ورزشی در دهه فجر برگزار می‌شود

مدیر مدرسه ابتدایی سما واحد بروجرد از فعالیت 8 انجمن علمی و پژوهشی در این مدرسه خبر داد.

شهرام شهبازی مدیر مدرسه ابتدایی سمای واحد بروجرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت علمی و پژوهشی این مدرسه طی یک سال گذشته اظهار کرد: برنامه‌های پژوهشی مدرسه سمای بروجرد براساس تقویم اجرایی انجام می‌شود؛ این تقویم اجرایی در ابتدای سال تحصیلی تدوین و در طول سال اجرا می‌شود.

وی افزود: در این تقویم اجرایی، نزدیک به 40 تا 50 برنامه کاربردی پژوهشی تعریف شده است که تا انتهای سال تحصیلی عملیاتی می‌شود؛ اجرای این برنامه‌های کاربردی علاوه بر شناسایی استعدادهای علمی و پژوهشی دانش آموزان، منجر به انجام فعالیت‌های پژوهشی بر اساس زمان‌بندی خاص در طول ایام سال‌ خواهد شد.

شهبازی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری، برنامه‌ای تحت عنوان «حیاط پویا» در مدرسه برگزار شد که در این برنامه، موضوعات آموزشی مانند جدول ضرب، عملیات‌های اصلی ریاضی و درس جغرافیا، در کف حیاط و دیوار مدرسه طراحی شده بود، لذا دانش‌آموزان در زنگ‌های تفریح علاوه بر استراحت و صرف خوراکی، موضوعات درسی را نیز مرور خواهند کرد.

مدیر مدرسه سمای واحد بروجرد با اشاره به تشکیل انجمن‌های علمی تصریح کرد: 8 انجمن علمی در حوزه‌های ادبیات، ریاضی، علوم، قرآن و معارف دینی در واحد بروجرد فعالیت دارد که دانش آموزان در این انجمن‌ها با راهنمایی معلم و مسئولان پژوهشی مدرسه، فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را انجام می‌دهند. فعالیت دانش آموزان در انجمن‌های علمی، در قالب برنامه رسمی درسی آن‌ها در اتاقِ پژوهش مدرسه انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه مدرسه سمای واحد بروجرد گفت: یکی از انجمن‌های علمی تحت عنوان انجمن «جابر بن حیان» به دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانش آموزان با رویکرد خلاقانه می‌پردازد. گروهی از دانش آموزان موفق شدند دست‌سازه‌ای را با نام «کَریِر پاک» به مرحله ساخت برسانند که به وسیله فیلترهای طراحی شده روی این کریِر، هوای آلوده تصفیه و هوای پاک در فضای تنفسی نوزاد منتشر می‌شود.

شهبازی اضافه کرد: این دستگاه توانست در مسابقات لکوکاپ استان لرستان مقام اول را کسب کند و وارد مرحله کشوری شود.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مدرسه سمای بروجرد در آستانه ایام الله دهه فجر بیان کرد: سال گذشته در ایام دهه مبارک فجر، مسابقات استانی حافظ خوانی در مدرسه برگزار شد که دانش آموزان غزل‌هایی را از کتاب حافظ حفظ می‌کردند و به رقابت پرداختند. از برنامه‌های دهه فجر امسال مدرسه می توان به آذین‌بندی فضای مدرسه، برگزاری مسابقات قرآن و عترت به صورت شفاهی و کتبی، غبارروبی و زیارت قبور شهدای گمنام توسط دانش آموزان، روایت خوانی خاطرات انقلاب از سوی معلمان مدرسه و مدعوین، تشکیل گروه سرود «سردار دلها» و برگزاری مرحله نهایی المپیاد ورزشی در سطح مدرسه اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059352

وب گردی

وب گردی