معرفی  هیئت انتخاب بخش فیلم کوتاه جشنوار ققنوس تهران بزرگ

روابط عمومی جشنواره ققنوس، سید امین جواهری، دبیر بخش فیلم کوتاه، اعضای هیات انتخاب بخش فیلم کوتاه پنجمین دوره جشنواره هنری دانشجویی ققنوس را معرفی کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، دکترحمید رضا نوروزی، دکتر جهانگیر الماسی، دکتر انسیه شاه حسینی، دکتر پرویز فارسیجانی، دکتر محمد رضا قائدی و احسان واثقی طی حکمی از سوی مهرداد توکلی، دبیرکل جشنواره به عنوان اعضای هیات انتخاب جشنواره هنری دانشجویی ققنوس منصوب شدند.

دکترحمیدرضا نوروزی به عنوان مدیر عامل موسسه سینما هفت و رئیس اتحادیه ویدئو رسانه کشور است و انسیه شاه‌حسینی، فارغ‌التحصیل کارگردانی سینماست.
شاه حسینی فعالیت هنری را با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرده و با شرکت در فستیوال‌های مختلف سینمایی موفق به دریافت جوایزی نیز شده‌ است که ازمهم ترین آنها می توان به جایزه ویژه به از جشنواره سینما توت، برای فیلم شب بخیر فرمانده اشاره کرد.

پرویز فارسیجانی دارای مدرک دکترای الهیات از دانشگاه بین المللی علوم اسلامی لندن است. وی که سابقه تهیه کنندگی در سینما و تلویزیون و همچنین مسئولیت مدیر کل سابق سازمان سینمایی را دارد، پیش از این مسئولیت های متعددی در رسانه ملی داشته است که از آن جمله می توان به: مدیریت گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما، دبیر شورای معارف سیما، مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه یک، مدیر کل آموزش و پژوهش سیما، موسس و رئیس مرکز رسانه ای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و ... اشاره کرد.

جهانگیر الماسی مدرس، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. وی در سال 1334 چشم به جهان گشود. الماسی سال 1383 در 49 سالگی برای فیلم پشت پرده مه به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و علی‌اصغر محمدی توانست در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول مرد نامزد شود. همچنین سال 1376 در 42 سالگی برای فیلم عشق گمشده به کارگردانی سعید اسدی توانست در 16مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم مرد نامزد شود. وی 1374 در 40 سالگی برای فیلم بانی چاو به کارگردانی احمدرضا گرشاسبی توانست در 14مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول مرد نامزد شود. از مهم‌ترین آثارش می‌توان به بازیگری در سریال در چشم باد، سریال پس از باران و سریال هزار دستان اشاره کرد.

دکتر محمد رضا قائدی مدرس دانشگاه در حوزه علوم ارتباطات است. وی در سوابق خود سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کیش، معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما شیراز، پژوهشگر رتبه اول صدا و سیما ، پژوهشگر عالی موسسه مطالعات کاربردی و همچنین مشاور علمی فصلنامه علمی پژوهشی “عملیات روانی” است. قائدی بیش از ۱۰۰ مقاله علمی در حوزه رسانه برای خود به ثبت رسانده است.

احسان واثقی تدوینگر جوان سینما و تلویزیون ایران است. وی با فیلم سینمایی مادر قلب اتمی، فیلم برداشت‌ دوم از قضیه‌‌ اول خود را به سینمای ایران معرفی کرد. احسان واثقی دارای جوایز بی شمار در زمینه تدوین فیلم کوتاه از فستیوال های بین المللی است.

گفتنی است اختتامیه پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس تهران بزرگ اواخر بهمن ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059364

وب گردی

وب گردی