وظیفه اصلی روابط عمومی ها مردمی‌تر کردن سازمان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل وظیفه اصلی روابط عمومی هر سازمان را مردمی کردن آن سازمان دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان که به میزبانی واحد اردبیل برگزار شد گفت: روابط عمومی یک هنر اجتماعی است که در حیطه علوم انسانی به شدت بر روی آن تاکید می شود. اعتقاد بزرگان مدیریت بر این است که روابط عمومی راهبردی‌ترین ساز و کار مدیریت سازمان است و بدون آن اهداف و رسالت سازمان محقق نخواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد : آفت ها و موانع ای مثل سوءتفاهم‌ها، بی اعتمادی ها و غیره ۷۵% مشکلات سازمان هستند که باعث عدم تحقق اهداف می شوند و از طریق ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی قابل حل هستند.

وی افزود: یکی از مهمترین کارکردهایی که از روابط عمومی ها انتظار می‌رود، مدیریت و ارتقاء سرمایه های اجتماعی است. سرمایه اجتماعی از جنبه های نرم یک سازمان است که بیانگر اعتماد بین کارکنان و مدیران، تعامل مناسب بین اجزای سازمان و ارتباط مناسب سازمان با جامعه است. روابط عمومی از داراییهای نامشهود یک سازمان است و مدیری موفق خواهد بود که بتواند از این دارایی به خوبی استفاده کند و آن را ارتقا بدهند چرا که ارتقاءروابط عمومی باعث ارتقاء دارایی های مشهودی همچون تجهیزات و امکانات خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: سخت ترین کار روابط عمومی ایجاد و حفظ اعتماد مردمی است که از طریق آگاهی، اطلاع رسانی موثر و جذب مشارکت و همراهی مخاطب حاصل می‌شود.

رسولی ادامه داد: مدیران برای رسیدن به موفقیت باید اعضاء و اجزای سازمان را با خود همراه کنند و روابط عمومی مسئول ایجاد این همراهی است که با ارتباطات مناسب قابل دستیابی است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه روابط عمومی شبکه ای از تخصص هاست و فعالیت در این حوزه روز به روز سخت تر و پیچیده تر می شود. مباحثی همچون روابط عمومی آفلاین و آنلاین که مکمل یکدیگر هستند هر کدام متخصص خود را می‌طلبند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در خاتمه افزود: امیدوار نگه داشتن مردم به نظام، انقلاب و آرمان های شهدا و ایثارگران،‌ مقابله با فعالیت‌های رسانه‌ای دشمنان که در صدد زمین زدن ایران هستند از وظایف مهم هر روابط عمومی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1059379

وب گردی

وب گردی