روایت تضادهای تاریخی آمریکا در «آمریکا نگاهی از درون»/ چاپ دوم در کتابفروشی‌ها

چاپ دوم کتاب «آمریکا نگاهی از درون» که در آن تضادهای تاریخی این کشور را نشان می‌دهد از سوی نشر سروش راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، چاپ دوم کتاب «آمریکا نگاهی از درون» تألیف موریس بِرمن با ترجمه فؤاد ایزدی و محمد حیدری از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

در این کتاب هر چه زوال آمریکا حتمی‌تر و آشکارتر می‌شود، ارائۀ تحلیلی دقیق از دلایل این زوال مهم‌تر می‌شود. دربارۀ این زوال کتاب‌های کمی وجود دارد و این به خاطر تابوی نوشتن دربارۀ آن است. همین باعث می‌شود که کتاب دقیق و روراست، و در عین حال منطقی موریس بِرمن هر چه بیشتر مورد استقبال قرار گیرد.

این کتاب با حساسیت نشان دادن نسبت به تضادهای موجود در تاریخ آمریکا و رخدادهایی که در جهان تغییر یافتۀ امروز باعث آشکارشدن آن‌ها شده است، به معنی دقیق کلمه این تضادها را به چالش می‌کشد. این کتاب باید خوانده شود و مورد تعمق قرار گیرد.

نویسنده به بررسی فرهنگ آمریکا از زمان نخستین مستعمرات تا زمان حال می‌پردازد و نشان می‌دهد که ریشه‌های فرهنگ چپاول از همان ابتدا در زمین آمریکا رشد کردند و آشکار می‌کند که درست همان ابزاری که باعث گسترش کشور شدند تبدیل به خنجری برای قتل آن نیز شدند. هسته اصلی بحث کتاب بر این است که چپاول، مادی‌گرایی و تلاش برای کسب منفعت شخصی بدون توجه به تأثیر آن بر دیگران، از زمان ورود نخستین مهاجران به آمریکا نیروهای قدرتمند در فرهنگ آن بوده‌اند.

نویسنده در کتاب نشان می‌دهد که حتی پیش از انقلاب آمریکا، کسب نفع شخصی مطلق به‌جای نفع همگانی، به‌عنوان ارزش اصیل اجتماعی در میان مردم نهادینه شد و این قدرت سازنده و نیروی ویرانگر این ایده در دهه‌های پس از تصویب قانون اساسی جایگاهی مستحکم و تغییرناپذیر پیدا کردند

کتاب حاضر موریس بِرمن اثری به‌شدت روراست، با ساختی فوق‌العاده و مستنداتی کاملاً محکم است که نشان می‌دهد چگونه آمریکا چند صد سال پیش شروع به بلعیدن فرزندان خود کرد، چه به لحاظ مالی، چه به لحاظ اجتماعی و چه فناورانه. بِرمن با شفافیتی خیره‌کننده در این اثر نشان می‌دهد چگونه و چرا ذهنیت چپاول که کشور آمریکا بر اساس آن بنیان نهاده شده، سایر دکترین‌های اخلاقی و اجتماعی را قلع و قمع کرد و بنابراین، تخم خود ویرانگری را با همین دریافت خود در سرزمین آمریکا کاشت. فزون‌طلبی، سلطه وال استریت، توهم پیشرفت، سرزنش تاریخ و آینده گذشته از جمله فصل‌هایی هستند که در این کتاب به نگارش درآمده است.

چاپ دوم این اثر در 294 صفحه با قیمت 32 هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059398

وب گردی

وب گردی