طرح‌های پژوهشی دانشگاه با بودجه اجرایی منطبق شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه طرح های واحدها و مراکز استان منطبق بر بودجه اجرایی شده اند، گفت: این مهم سبب شده تا انحراف در بودجه به کمترین حد ممکن برسد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در هجدهمین جلسه شورای اداری استان بوشهر که با حضور مدیران و گروه ارزیابی بودجه سازمان مرکزی دانشگاه تشکیل شد با بیان اینکه این جلسه در راستای سند بودجه استان بوشهر که برشی از بودجه سازمان مرکزی دانشگاه است، برگزار شده است، گفت: امید است در این جلسه با بررسی دقیق و تبادل نظر، نتایج پرثمری از ارزیابی بودجه استانی حاصل شود.

عبدالهی با اشاره به وضعیت استان بوشهر و ارائه آمار و ارقام از موارد که در برنامه ها و بودجه ریزی دخیل است، توضیح داد: براساس آخرین آمارها، قریب به 14 هزار دانشجو فعال و نزدیک به 2300 دانشجوی غیرفعال در واحدها و مراکز آموزشی استان بوشهر در حال تحصیل هستند که بودجه استان بر مبنای این تعداد پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: 1200 دانش آموز در مدارس سما استان وجود دارند که می توان ادعا کرد با مجوزهای اتخاذ شده و ایجاد مدارس جدید در تمامی استان، این آمار در مهر سال آینده با افزایش چشمگیری همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در زمان تصویب با کمترین مشکل مورد تأئید قرار گرفت، اظهار کرد: با جدیت و اهتمام ویژه ای که تمامی رؤسای و دست اندرکاران بودجه استان در خصوص تدوین بودجه بر اساس آمار دقیق و به صورت واقعی از خود نشان دادند، ضمن هماهنگی برنامه های پیش بینی شده با درآمدهای دانشگاه، بودجه ریزی استان بوشهر با کمترین نقصان تصویب شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه در دو نیمسال اخیر تحصیلی با تدابیر اتخاذ شده بدون وارد آوردن فشار مالی به خانواده ها، وصول شهریه دانشجویی در استان تقریباً صدرصد بوده است، عنوان کرد: با پیگیری های جدی و ارائه راهکارهای تشویقی نظیر تقسیط شهریه و پرداخت تسهیلات، این مهم در استان محقق شده است.

وی با تأکید براینکه بودجه امسال دانشگاه آزاد اسلامی در محتوا با تحول مثبت و بنیادین همراه بوده است، تصریح کرد: امسال طرح های دانشگاه منطبق بر بودجه اجرایی شده اند، که این مسئله سبب شده تا انحراف در بودجه به کمترین حد ممکن برسد.

این مسئول با تأکید بر آثار مثبتی که با برنامه ای شدن بودجه در برنامه ریزی های استانی صورت گرفته است، بیان کرد: در استان بوشهر بسیاری از برنامه های پیش بینی شده در بودجه، اجرایی شده است..

عبدالهی با بیان اینکه دغدغه های مدیران سازمان، دغدغه های دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز است، عنوان کرد: ظرفیت‌های بسیار منحصربه‌فردی در حوزه انرژی اعم از نفت، گاز، پتروشیمی و هسته‌ای، دریا (حمل و نقل دریایی، گردشگری، شیلات، آبزیان) و کشاورزی در استان وجود دارد که دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت خود می تواند از آنان در تمامی عرصه ها بهره لازم را ببرد.

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه های اقتصادی علاوه بر کسب درآمدهای غیر شهریه ای و افزایش زمینه جذب دانشجو، می تواند حلقه مفقود میان دانشگاه، صنعت و مسئله اشتغالزایی باشد، ادامه داد: خوشبختانه بیش از 25 طرح دانش بنیان استان به تصویب رسیده و منتظر اختصاص بودجه هستیم.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه واحدهای دانشگاهی استان بوشهر به‌عنوان عضوی از بدنه بزرگ‌ترین مرکز آموزش علمی کشور در تلاش هستند از تمام ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در راستای اهداف دانشگاه، نظام و انقلاب بهره گیرند ضمن اعلام اهم برنامه های این استان در نیمه دوم سال بودجه ای دانشگاه گفت: افزایش مدارس کسب و کار در شهرستان های استان، آموزشکده های فنی و حرفه ای، سرای نوآوری از برنامه هایی است که می تواند در مسیر تحول دانشگاه آزاد اسلامی، سبب سبقت دانشگاه از دیگر رقبا شوند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1059403

وب گردی

وب گردی