رشته بیمه به آزمون دکتری نیمه متمرکز مالی سال 99 اضافه شد

آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۹ مجموعه امتحانی مالی در حالی برگزار خواهد شد که رشته بیمه با ردیف دو به آن افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، با انتشار اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون دکتری نیمه متمرکز «Ph.D» سال ۹۹ مجموعه‌های امتحانی و مواد آزمون برخی از رشته‌ها تغییر کرد. با توجه به اینکه رشته مالی در مقطع دکتری نیمه متمرکز دارای گرایش‌های متنوعی است و داوطلبان کمتر از دو ماه فرصت دارند تا خود را برای برگزاری آزمون آماده کنند به بررسی اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون دکتری نیمه متمرکز رشته مالی سال ۹۹ پرداخته شده است.

با توجه به تغییرات انجام شده رشته «بیمه» با ردیف ۲ به این مجموعه امتحانی اضافه شده است. رشته دکتری مالی در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۹ شامل ۵ گرایش تخصصی؛ مهندسی مالی، بانکداری، مالی بین المللی، بیمه و حقوق مالی می‌شود.

پس از اعلام نتایج اولیه در سایت سازمان سنجش، داوطلبان فرصت دارند با توجه به اطلاعات درج شده در کارنامه اولیه آزمون دکتری و نیز بر اساس ظرفیت پذیرش هر یک از دانشگاه‌ها، نسبت به انتخاب رشته آزمون دکتری اقدام کنند. سپس بر اساس حدنصاب نمره تراز مدنظر دانشگاه‌ها، نتایج انتخاب رشته اعلام می‌شود و اسامی دانشگاه‌هایی که داوطلبان به مصاحبه دکتری دعوت شده‌اند اعلام می‌شود.

ظرفیت پذیرش دکتری رشته ﻣﺎلی در دانشگاه‌های سراسری

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد تمامی رشته‌ها می‌توانند با شرکت در آزمون دکتری مالی در این رشته تحصیل کنند.

ضرایب دروس آزمون دکتری مالی

ضریب دروس عمومی آزمون دکتری مالی که شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی است برابر ۱ و ضریب دروس تخصصی برابر ۴ خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059441

وب گردی

وب گردی