رونمایی از سامانه ترفیع اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور

مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور از رونمایی سامانه ترفیع اعضای هیئت علمی این دانشگاه برای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هوشنگ تاجفر درباره رونمایی از سامانه ترفیع اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: سامانه ترفیع اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور در راستای تحقق مدیریت سبز، اصلاح فرایند ثبت و پیگیری درخواست‌های اعضای هیئت علمی و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه این سامانه به درخواست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و در فاز اول برای سهولت ثبت و پیگیری درخواست ترفیع اعضای هیئت علمی راه‌اندازی شد، گفت: اعضای هیئت علمی از این پس می‌توانند درخواست ترفیع خود را با مراجعه به شبکه اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور ثبت و پیگیری کنند.

مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: درخواست ترفیع اعضای هیئت علمی ۳۰ سال است به‌صورت کاغذی و با صرف ۱۸۰ هزار برگ کاغذ در سال برای اعضای هیئت علمی انجام می‌شود.با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور دارای حدود چهار هزار عضو هیئت علمی است، کاغذ زیادی مصرف می‌شود.

وی افزود: همچنین در سیستم ارسال درخواست به‌صورت دستی، امکان گزارش‌گیری سیستماتیک از روند پیگیری فرایند ثبت درخواست تا پذیرش یا رد آن وجود نداشت و در واقع دانشگاه نمی‌توانست موضوع رکود اعضای علمی را به‌صورت سیستماتیک گزارش‌گیری کند.

تاجفر این سامانه را دارای دو مزیت عمده دانست و گفت: با استفاده از این سامانه اعضای هیئت علمی دیگر نامه‌نگاری‌های متعدد، ارسال مدارک فیزیکی و گاهی مفقود شدن مدارک را نخواهند داشت و با بارگزاری مدارک خود به‌راحتی می‌توانند مراحل مختلف روند درخواست خود را پیگیری کنند.

وی افزود: از سوی دیگر، مدیریت دانشگاه نیز می‌تواند به سهولت، وضعیت درخواست، پذیرش یا رد ترفیع اعضای هیئت علمی به دلیل نداشتن امتیاز لازم پژوهشی و ... را بررسی و گزارش‌گیری کند.

مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور در پایان گفت: این سامانه از ۳۰ دی ماه عملیاتی شده و اعضای هیئت علمی می‌توانند درخواست خود را همراه با اسکن مدارک از طریق این سامانه ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059446

وب گردی

وب گردی