طرح ضیافت اندیشه استادان و نخبگان دانشگاهی در بردسیر برگزار شد

در راستای ارتقای سطح علمی و فرهنگی، نخستین طرح ضیافت اندیشه استادان و نخبگان دانشگاهی با عناوین «تعلیم وتربیت» و «معرفت شناسی» در سطح 2 به مدت چهار روز در دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بردسیر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در آیین اختتامیه این طرح، به نقش مثبت و تاثیرگذار اساتید بر دانشجویان اشاره کرد و افزود: طرح ضیافت اندیشه، به مدت چهار روز و با تدریس اساتید برجسته دانشگاه در راستای رشد و پرورش معنویت و فضائل اخلاقی برگزار شد.

افشین صالحی به سیاست های جدید فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از سیاست های مهم دانشگاه آزاد اسلامی، تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، معرفت افزایی را یکی از دیگر از اهداف برگزاری این طرح دانست و از حضور اساتید و تلاش های حوزه های فرهنگی، علمی پژوهشی و اداری در برگزاری نخستین طرح ضیافت اندیشه قدردانی کرد.

امام جمعه بردسیر نیز با قدردانی از اقدامات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر پیرامون ضرورت برگزاری جلسات معرفت افزایی و فرهنگی به ایراد سخن پرداخت و گفت: فرهنگ، اخلاق، علم و تهذیب یکی از ضروریات امروز جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کرمانی، به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت بنیه علمی و فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: بنا بر حدیث شریف پیامبر اکرم(ص) «اگر علم و ایمان به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمان ها قرار گیرد، مردانی از فارس آن را در اختیار خواهند گرفت» و این حدیث شریف بیانگر توانمندی ایرانیان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نیز با گرامی داشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اخلاص در عمل، یکی از عوامل مهم در تربیت نسل آینده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین قناد زاده با بیان اینکه دانشجویان، آینده سازان کشور و فرزندان این مرز و بوم هستند افزود: اساتید باید خالصانه در زمینه تعلیم و تربیت گام بردارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه اخلاص، مهم ترین هدف طرح ضیافت اندیشه است افزود: اساتید باید علاوه بر تخصص خود، با مبانی و تربیت دینی آشنایی و تسلط کامل داشته باشند تا بتوانند نقش مهمی در تعلیم و تربیت نسل آینده ایفا کنند.

به گزارش ایسکانیوز، در نخستین طرح ضیافت اندیشه استادان و نخبگان دانشگاهی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حاتمی در حوزه «تعلیم وتربیت سطح2»، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد شیخ بهایی در حوزه «معرفت شناسی سطح2»، دکتر محسن زاینده رودی پیرامون گام دوم انقلاب(اقتصاد) و دکتر امین رضا توحیدی در حوزه گام دوم انقلاب(عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن) به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1059460

وب گردی

وب گردی