ولایتی: با خروج آمریکا از افغانستان، روند صلح و ثبات در این کشور تسریع خواهد شد

مشاور رهبری در امور بین الملل گفت: بدون دخالت کشور های متجاوز و به خصوص آمریکایی ها، روند صلح و ثبات در این کشور تسریع خواهد شد و اگر آمریکایی ها از افغانستان خارج شوند، مردم می توانند بدون دخالت آنان خواهند توانست سرنوشت خود را تعیین کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان روز (سه شنبه) بهمن ماه در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل از فعالیت ها و حمایت های کشورمان از مردم و دولت افغانستان و نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات آن کشور تقدیر و تشکر کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در این دیدار با اشاره به برگزاری انتخابات افغانستان بر ضرورت اتحاد تمامی گروه ها و دولت و ملت افغانستان تاکید و ابراز امیدواری کرد دولت جدید افغانستان هر چه زودتر فعالیت های خود را آغاز کند.

ولایتی افزود: ایران همواره از افغانستان و ایجاد صلح و ثبات در این کشور حمایت نموده و بی تردید اقدامات مرتبط با این مهم باید با هدایت دولت و خواست مردم این کشور به انجام برسد هر چند که با توجه به اقدامات توطئه آمیز امریکایی ها برای این کشور و منطقه، ضرورت ایفای نقش موثرتر سازمان ملل ضروری به نظر می رسد.

وی تصریح کرد: بدون دخالت کشور های متجاوز و به خصوص آمریکایی ها، روند صلح و ثبات در این کشور تسریع خواهد شد و اگر آمریکایی ها از افغانستان خارج شوند، مردم با فرهنگ و دارای بلوغ سیاسی این کشور بدون دخالت آنان خواهند توانست سرنوشت خود را تعیین کنند و مشکل اصلی افغانستان وجود کشورهای متجاوزی مانند آمریکاست.

یاماماتو هم در این دیدار با توجه به نقش موثر کشورمان در منظقه، حضور بیشتر جمهوری اسلامی ایران در روند مذاکرات صلح افغانستان و همکاری با سازمان ملل را خواستار شد.

در ادامه این دیدار تحولات افغانستان و زمینه های همکاری ها برای حل مشکلات موجود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر: 1059473

وب گردی

وب گردی