دانشجویان دانشگاه شریف با اهدای کتاب به یاری سیل‌زدگان شتافتند

 گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، کتاب‌های درسی و کنکوری اهدایی مردم ایران اسلامی را جمع آوری و برای اهدا به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ارسال می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز٬ گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف قصد دارند با همکاری همه مردم ایران اسلامی تا آنجا که امکان دارد کتاب‌های کنکوری ‌و درسی برای دانش‌آموزان سیل زده استان سیستان و بلوچستان جمع آوری و ارسال کنند.

این گروه در اطلاعیه که امروز چهارشنبه منتشر شده، اعلام کرد: هموطنان می‌توانند از روز شنبه ۱۲ بهمن ماه کتاب‌های اهدایی خود را به اتاق گروه واقع در طبقه اول ساختمان شهید رضایی دانشگاه شریف تحویل دهند. همچنین در خارج این ساعات و در صورت سوال و یا درخواست هماهنگی می‌توانید با @mobinaamrollahi در ارتباط باشید.

پیش از این نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعزام کاروان امداد فرهنگی متشکل از مربیان سراسر کشور به یاری گروه‌های سنی مرتبط در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان شتافتند. مربیان کانون علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری و برگزاری‌ کارگاه‌های مختلف هنری، محصولاتی مانند کتاب، سرگرمی، نوشت‌افزار و بسته‌های بهداشت فردی مثل مسواک، ظرف غذا و قمقمه آب را به کودکان سیل‌زده اهدا کردند.

بارندگی‌های سیل آسا در جنوب سیستان و بلوچستان تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف منطقه وارد کرده است.

سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان به بخش راه ۲۹ درصد، مسکن ۲۵ درصد، کشاورزی ۲۳ درصد، شهرداری ۱۰ درصد، آب و فاضلاب ۷ درصد و به سایر بخش‌ها درصد کمی خسارت وارد کرده است. این در حالی است که ۶۷۸ تیم امدادی، عملیاتی، جهادی، اورژانس و مردمی در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت داشته‌اند. بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد رشد داشته است که منجر به افزایش ۱۹۹ درصدی حجم آب پشت سدها استان شد.

۱۴ شهرستان سیستان و بلوچستان در حوزه بحرانی سیل قرار داشت و یک هزار و ۵۴۲ روستا نیز تحت تاثیر این سیلاب بودند.

منبع: ایرنا

پایان پیام/

کد خبر: 1059524

وب گردی

وب گردی