بسیج ۲۴ هزار عضو هیأت علمی برای پژوهش‌‌‌‌‌های کاربردی

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از بسیج ۲۴ هزار هیأت علمی این دانشگاه برای پژوهش های کاربردی موسسات و دستگاه های اجرایی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، درباره پژوهش های کاربردی اظهار کرد: براساس قانون بودجه ۹۸ شرکت‌­ها، بانک‌­ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به‌ دولت باید حداقل ۴۰ درصد از امور پژوهشی خود را از طریق پژوهش دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزش ­عالی و پژوهشی و فناوری هزینه کنند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار دانشگاه آزاد می تواند ذیل آیین نامه نامه بند ح تبصره ۹ بودجه ۹۸، با دستگاه های اجرایی، شرکت ها و بانک ها برای انجام پژوهش توافق کند، افزود: منابع مندرج در این آیین نامه باید در راستای حل مسایل و مشکلات شرکت­‌ها، بانک‌ها و مؤسسه­‌ها از قبیل توسعه و ارتقای فناوری و نوآوری، افزایش بهره‌­وری، اصلاح ساختار، کاهش هزینه­‌های تولید و توسعه بازار هزینه شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد ادامه داد: هزینه کرد این بودجه باید از طریق پروژه‌­های پژوهش کاربردی از سوی اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و فناوران و همچنین اجرای پایان‌نامه­‌های تحصیلات تکمیلی و پروژه­‌های پسادکتری انجام شود.

حیدری در ادامه با تاکید بر اینکه توافقنامه‌­های منعقد شده بین شرکت­‌ها، بانک‌­ها و مؤسسه­‌ها و دانشگاه آزاد باید در سامانه ساتع (سامانه ملی عرضه و تقاضای پژوهش و فناوری) ثبت ­‌شود، خاطرنشان کرد: پس از ثبت در این سامانه، توافقنامه ها باید به تأیید دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برسد و در نهایت به سازمان برنامه و بودجه و خزانه به منظور پرداخت بودجه، ارائه شود.

وی با بیان این مطلب که بودجه در نظر گرفته برای اجرایی کردن این آیین نامه بیش از هزار میلیارد تومان است، از بسیج ۲۴ هزار هیات علمی این دانشگاه برای حل مشکلات دستگاه ها و بانک ها خبر داد.

سخنگوی دانشگاه در پایان تصریح کرد: دانشگاه آزاد به هر اندازه که بتواند با دستگاه های اجرایی کشور و موسسات توافقنامه به امضا برساند، بودجه پژوهشی مورد نیاز نیز تخصیص خواهد یافت.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1059573

وب گردی

وب گردی