تلاش برای استفاده از ادوار اتحادیه‌های دانشجویی در انتخابات مجلس یازدهم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در انتخابات یازدهم مجلس تلاش شده از جریان‌های دانشجویی و ادوار اتحادیه‌ها در ائتلاف‌های انتخاباتی انقلابی استفاده کنند تا انقلابیون وارد مجلس آینده شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامعلی حداد عادل در همایش سیاسی ایران قدرتمند در گام دوم انقلاب که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان صبح امروز در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: در حال حاضر کشور و انقلاب پس از ۴۱ سال در شرایط قدرتمندتر از سال‌های گدشته به حیات خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب تغییر رژیم سلطنتی به جمهوری اسلامی آرمان و هدف دانشجویان بود. پس از پیروزی انقلاب درگیری بین آمریکا و مردم ایران وجود داشت اما شدت و درجه صراحت دشمنی آمریکا با ایران در طول ۴۱ سال تفاوت داشته است.

رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی ادامه داد: آمریکا با گذشت زمان دشمنی‌اش را با ملت ایران و انقلاب اسلامی آشکارتر می‌کند.

حداد عادل با تاکید با اینکه تقابل انقلاب و آمریکا به اوج صراحت خود رسیده بیان کرد: مرگ بر منافق در دهه ۶۰ یک شعار رایج بود که به صورت غیر مستقیم مخالفت ملت با آمریکا بود.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا در زمان دفاع مقدس نیز رسما به ایران اعلام جنگ نکرده بود و از طریق عراق و صدام با انقلاب و ملت جنگ می‌کرد.

وی افزود: درخت انقلاب در دهه حاضر بقدری شکوفا شده که باعث شده آمریکا صراحت را کنار گذاشته و رسما ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کند.

حداد عادل با بیان اینکه آمریکا در منطقه با کمک عربستان در قالب بهار عربی در کشورهای منطقه آشوب ایحاد می‌کند، گفت: آمریکا قصد داشت حکومتی در سوریه و عراق ایجاد کند که با ایران رابطه نداشته باشد. آمریکا با منزوی کردن ایران تلاش دارد امنیت اسرائیل در منطقه را تامین کند.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چهره مشخص و میدانی مبارزه با داعش شهید سپهبد قاسم سلیمانی بود، گفت: آمریکا با تحریم و تهدید نتوانست ایران را زمین‌گیر کند در نتیجه سردار را ناجوانمردانه ترور و به شهادت رساند.

وی بیان کرد: آمریکا در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی همیشه با ایران در جنگ بوده است اما در حال حاضر در حوزه نظامی تحرکاتی دارد و انقلاب را تهدید نظامی ‌می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحات و سایر جریان‌های غیرهمسو و وابسته در دهه اخیر به جای تحریم انتخابات؛ لیست انتخاباتی از کاندیدا ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: مردم با حضور در مراسم وداع با پیکر شهید سردار سلیمانی، حضور در انتخابات مجلس را تمرین کردند. مردم خوزستان، خراسان رضوی، تهران، کرمان و غیره در این مراسم به آمریکا و دوستداران آمریکا در داخل کشود نه گفتند.

حداد عادل با بیان اینکه مذاکره با آمریکا یعنی سازش با استکبار جهانی، گفت: عده‌ای در کشور خواهان مذاکره با آمریکا هستند اما ملت ایران به بدعهدی آمریکا واقف هستند.

این سیاستمدار کشور با اشاره به معامله قرن بیان کرد: آمریکا در این معامله فلسطین را به اسرائیل می‌فروشد. اکنون عروسک‌های عربی به همراه آمریکا و اسرائیل بدون رضایت فلسطینی‌ها در حال فروش سرزمین مادری ملت مظلوم فلسطین هستند.

حداد عادل ادامه داد: در حال حاضر مجلس شورای اسلامی باید تشکیل شود که در مقابل آمریکا قدرت ایستادگی داشته باشد همچنین بتواند کشور را طوری هدایت کند که شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند.

رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات سال 96 در سلسله جلساتی با بنده و سایر سیاسیون انقلابی به دنبال راهکاری برای ورود افراد انقلابی به مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: این جلسات به اسم شورای ائتلاف نیروهای انقلابی به کار خود ادامه داد و با گذشت زمان بیانیه گام دوم‌انقلاب سر لوحه فعالیت های این ائتلاف شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه دانشجویان و جوانان باید در روند انتخابات تاثیرگذار باشند، گفت: در انتخابات گذشته زنان در تعیین فهرست انتخاباتی حضور نداشند و تنها یک اسم از زنان در فهرست قرار می‌گرفت.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: احزاب سیاسی فلسفه وجودیشان ورود به مجلس شورای اسلامی و قدرت است و مردم باید در انتخابات بین احزاب انتخاب درستی داشته باشند.

وی عنوان کرد: انتخابات مانند سکه‌ای دو رو است. معرفی کاندیدای مناسب و حضور و مشارکت سیاسی مردم دو روی سکه انتخابات است.

حداد عادل در پایان خاطرنشان کرد: در انتخابات یازدهم مجلس تلاش شده از جریان‌های دانشجویی و ادوار اتحادیه‌ها در ائتلاف‌های انتخاباتی انقلابی استفاده کنند تا انقلابیون وارد مجلس آینده شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059622

وب گردی

وب گردی