معیارهای سیاست خارجه کشور را بر اساس معیار‌های کدام اسلام تنظیم کردید؟

دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم در نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف اعلام کرد: معیار های سیاست خارجه کشور را بر اساس معیار‌های کدام اسلام تنظیم کردید؟ به چه میزان خود را متعهد به همه مسلمانان دانستید و به حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان پرداختید؟

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم با انتشار نامه‌ای به محمدجواد ظریف اعتراض خود را نسبت به مصاحبه اخیر وی با نشریه اشپیگل و پیشنهاد مذاکره با آمریکا اعلام کرد.

در ابتدای این نامه آمده است: سلام ما بر دفتر تاریخ که ننگ‌نامه خائنان به نبی را برای عبرت عالمیان به ودیعه نهاد. خائنانی که کفن پیامبر خشک نشده بساط مذاکرات سقیفه را بنا نهادند. طلحه و زبیرهایی که برای منافع دنیایی‌شان، رگ غیرت و عزت و مردانگی خود را زدند و در جهل هم پیاله کسانی شدند که خون حمزه‌ها جرعه جرعه نوشیده و داغ بر دل رسول خدا و امت اسلامی نهاده بودند در نهایت همان ابوموسی اشعری‌های ساده لوح و کج فهمی که به عنوان وزیر مذاکره کننده علی بر علی تحمیل شد، جنایات پسر عاص و معاویه‌ها را دیدند اما در میدان دشمن علی خوش رقصی نموده و خون هزاران شهید صفین را با جهالت خود معامله نمودند.

در ادامه عنوان شده است: 6 سال با همه توان خود، از بسیج شیپورهای رسانه‌هایتان گرفته تا بسیج قدرت اجرایی خود در عالی‌ترین سطوح اجرایی کشور تز اصیل دیپلماسی انقلاب اسلامی یعنی مبارزه بی‌امان و مقاومت در برابر مستکبرین عالم را کوفتید، فرزندان جان بر کف این تئوری اصیل را درجای جای بلاد اسلامی در محاصره قرار دادید و آخرین تلاش‌های خود برای دستگیری و اسارت قرار دادن آنان به قبله آمال شما و دشمن قدار ما در قالب‌های fatf متعفن فروگذار نکردید و سنگ تمام گذاشتید!

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که 6 سال تمام فریاد‌های مرگ بر آمریکای ملت انقلابی در خیابان‌های کشور را نشنیدید و مشت‌های گره کرده‌شان را نخواستید ببینید. پا را فراتر گذاشته و حتی با ابزار تحریف امام استکبار‌ستیز این ملت را هم در راه اهداف خود مجدداً شهید کردید و او را مخالف مرگ بر آمریکا معرفی کردید. هرچه در توان داشتید به میدان آوردید تا با طرح دوگانه موشک و مذاکره جهان بی‌رحم بین‌المللی این روزها را دنیای آشتی و دیده بوسی‌های اروپایی ترسیم کرد. حال آنکه این آرمان‌شهر پوشالی‌تان همان دست چدنی است که بر ماشه رفته و پیکر اربا اربای عباس خیام انقلاب را به ملت هدیه داد.

جامعه اسلامی دانشجویان آورده است:‌ 6 سال همه ظرفیت‌های کشور را معطل دلبرانگی‌هایتان با آمریکا و گوشه چشم و رضایت این خونخوار همیشه سفاک اما محبوب قلوب خفته تان کردید، آخر که چه ؟ اظهارات تاسف‌بار اخیر جنابعالی بر آلام و قلوب داغ دیده همان میلیون ها نفر جمعیتی که احتمالا از تلوزیون مشاهده کردید افزود و نمک به زخم قلوب مالامال از حس انتقام این ملت عزتمند و سر افزار پاشید. به فرض محال که دلتنگی شما از دیدار دوستان دیپلمات جنایتکاران به سر آمده و در موفقیت دیدار و مذاکره هم قرار گیرید. شرمندگی از ملت که هیچ، شرمندگی از خون حاج قاسم هم هیچ با وجدانشان چه کنیم؟ شیعه تا به کی چنین خفتی به خود دیده بود که چشم بر خون مالک ببندد و ذلیلانه معطل پاسخ آری یا خیر و سپاسگزاری یا ناسپاسی عشرت‌کده زاده‌ای باشد که وقیحانه به جنایتش افتخار می‌کند؟

دانشجویان در این بیانیه عنوان کرده‌اند: شما از اول با پز قانوندانی وارد عرصه شدید و 6 سال از خوانی خود خوانی از قانون اساسی را در جهت حاشیه‌سازی‌ها و هوس‌های سیاسی و جناحی‌تان قرار دادید، کاش با تورق آن حداقل برای یک‌بار به تکالیف خود در اصل سوم ، یازدهم، پنجاه و دوم تا پنجاه و چهارم توجه می‌کردید. معیار های سیاست خارجه کشور را بر اساس معیار‌های کدام اسلام تنظیم کردید؟ به چه میزان خود را متعهد به همه مسلمانان دانستید و به حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان پرداختید؟ عینک غفلت از چشمانتان بردارید و توجه کنید که نظر به تکالیف قانون اساسی و موارین اسلامی وزیر امور خارجه در نظام اسلامی مجاهد مسلمان و متعهدی است که در منصب وزارت قرار می گیرد و به خدمت می‌پردازد و نه صرفا دیپلمات اتوکشیده‌ای که نه تنها پیرامون خود را پشت شیشه بنزهای تشریفاتی نتوانسته ببیند بلکه ذره‌ای با آلام و مجاهدت‌ها و مبارزات امت اسلام در سراسر جهان آگاه نیست.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم ضمن محکومیت قاطعانه و صریح مواضع اخیر جنابتان به توبه به درگاه الهی و بازگشت به دامان ملت با عذر خواهی از ملت شریف ایران و پوزش از خون مطهر شهدا مخصوصا شهید سلیمانی دعوت می‌کند و اعلام می‌دارد با هر اراده اینچنینی که تضییع خون شهدا را به دنبال داشته باشد با قاطعیت ایستادگی و مواجهه انقلابی می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059623

وب گردی

وب گردی