امکان خرید اقساطی محصولات دانش‌بنیان فراهم شد

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تایید مرکز شرکت‌های دانش بنیان این معاونت، هر خریدار می‌تواند تا سقف 80 درصد قیمت محصول، کالای دانش بنیان را به صورت اقساطی خریداری کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امروزه برخی از خریداران محصولات دانش بنیان ایرانی با مشکل نقدینگی مواجه هستند. بر این همین اساس، امکاناتی فراهم شده تا خریداران حقیقی یا حقوقی بتواند به صورت اقساطی محصولات دانش بنیان مورد نظر را خریداری کنند.

بر اساس این طرح، شرکت‌ها می‌تواند با مراجعه به سامانه‌ای که از سوی مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف شده است، تقاضای خود را برای بهره‌مندی از طرح خرید اقساطی محصولات دانش بنیان ثبت کند.

در صورت تایید دانش بنیان بودن محصول و دارا بودن شرایط، تسهیلات خرید محصول تخصیص می‌یابد. سقف تسهیلات خرید اقساطی محصولات دانش بنیان تا 80 درصد قیمت کالای دانش‌بنیان تعیین شده است.

همچنین نرخ موثر سود رقمی بین 16 تا 18 درصد در نظر گرفته شده است. دوره بازپرداخت اصل و سود تسهیلات خرید اقساطی محصولات دانش بنیان نیز حداکثر 12 ماهه است. بازه‌های زمانی پرداخت بین 1 تا 3 ماه، قابل تنظیم است. همچنین برای صدور ضمانت نامه تسهیلات وثیقه‌ها مانند چک، سفته، و وثیقه ملکی در نظر گرفته شده است.

تولیدکنندگان کالا و محصولات دانش‌بنیان در ابتدا به سامانه‌ای که از سوی مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر گرفته شده مراجعه می‌کند. همچنین درخواست خریدار نیز باید در این سامانه به صورت موردی ثبت شود. پس از آن «اعتبار سنجی» انجام شده و وثیقه‌های لازم گرفته می‌شود. عقد قرارداد و واریز مبلغ به حساب شرکت دانش بنیان مرحله نهایی این فرایند را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059662

وب گردی

وب گردی