توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر در مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد نجف‌آباد

رئیس مرکز تحقیقات ریز‌شبکه‌های هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: هدف‌گذاری اصلی این مرکز تحقیقات در خصوص توسعه انرژی‌های تجدید‌‌پذیر، پایش کیفیت توان مصرف‌کنندگان در شبکه‌های توزیع برق و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرکز تحقیقات ریزشبکه‌های هوشمند در سال 95 با هدف انجام پروژه‌های کاربردی مورد نیاز کشور و صنایع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد راه‌اندازی شد. این مرکز تحقیقات با 800 متر فضای کارگاهی و آزمایشگاهی، آزمایشگاه کنترل کیفیت توان، آزمایشگاه مبدل‌های قدرت، آزمایشگاه سیستم‌های کنترل هوشمند و کارگاه تجهیزات پزشکی اقدامات زیادی در راستای تجاری‌ سازی طرح‌های تحقیقاتی و تولید دانش فنی مورد نیاز صنایع انجام داده است. مرکز تحقیقات ریزشبکه‌های هوشمند علاوه بر پاسخگویی به نیازهای متنوع بخش‌های مختلف صنعت، گام موثری در راستای تبدیل علم به ثروت و کاهش وابستگی مالی دانشگاه به بخش شهریه برداشته است.

دستیابی به آخرین یافته‌ها و فناوری‌ها در زمینه‌های تحقیقاتی هوشمند شدن شبکه‌‏ها هماهنگ با اهداف چشم انداز بیست ساله‏ کشور در حوزه‏‌های اقتصادی و انرژی و پیش‏‌بینی و حفاظت در مقابل تهدیدهای داخلی و خارجی از جمله اهداف این مرکز است. همچنین فعالیت‌هایی را نیز درحد استانداردهای بین‌المللی در جهت پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور در زمینه‏ هوشمند شدن شبکه‏‌ها انجام داده است. افزایش فعالیت‌های گروهی داخلی و بین‌المللی برای ارتقای موقعیت علمی کشور با انتشارات مقالات علمی در مجلات و کنفرانس‌های بین‌المللی از دیگر اقدامات این مرکز تحقیقات است.

محمدرضا یوسفی رئیس مرکز تحقیقات ریز شبکه‌های هوشمند در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های این مرکز تحقیقات گفت: سال 95 بود که این مرکز تحقیقات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد راه‌اندازی شد؛ هدف‌گذاری اصلی آن در خصوص توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، پایش کیفیت توان مصرف کنندگان در شبکه‌های توزیع برق و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته است و تاکنون در این زمینه‌ها فعالیت‌های خوبی داشته است.

او با بیان این که 15 مورد قرارداد با ارگان‌های مختلف در بحث کیفیت توان و احداث نیروگاه‌های خورشیدی منعقد شده است، اضافه کرد: تاکنون 5 مورد نیروگاه خورشیدی در مقایس کوچک نصب و راه‌اندازی کرده و سه قرارداد در خصوص ساخت تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته داشتیم که چند مورد از قراردادها در زمینه کیفیت توان بوده که درآمدزایی خوبی برای واحد دانشگاهی داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات ریز شبکه‌های هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد تصریح کرد: نیروهایی که در این مرکز تحقیقات مشغول به کار می‌شوند از دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی هستند. همچنین در زمینه تولید محصولات نیز درآمد زیادی داریم که از جمله این محصولات روشنایی ال ای دی و تجهیزات آزمایشگاهی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059663

وب گردی

وب گردی