بورس اوراق بهادار شاخص اصلی سلامت مالی کشور است

بورس یکی از جذاب‌ترین، پرسودترین و مطمئن‌ترین بازارهای سرمایه است که کمتر به آن پرداخته شده و تصور بسیاری بر این است که ورود به بورس مملو از ریسک و از بین رفتن دارایی‌ها است که البته این نگرش اشتباه باید با اطلاع‌رسانی صحیح اصلاح شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، وحید میرزائی کارشناس اقتصادی و نویسنده مجموعه کتاب‌های کارآفرینی گفت:
اگر بازدهی و سودآوری بورس به درستی در جامعه انعکاس یابد دیگر هیچ‌کس سپرده‌های خود را در بانک‌ها نمی‌گذارد.


وی تصریح کرد: فعالیت در بورس به معنای نوسان‌گیری لحظه‌ای و حتی روزانه نیست و شاید همین نگرش باعث شده تا سرمایه گذاران کوچک و تازه کار نتوانند در این بازار موفق باشند، در واقع افرادی به سود قابل توجه می رسند که به جای تصمیمات لحظه ای و هیجانی به دنبال سهام‌داری باشند، موضوعی که برخی از افراد به آن کم توجه هستند.


وی با بیان اینکه سهام داری در بورس، سود تضمین شده ای دارد، افزود: افراد با کمی آموزش اولیه می توانند به بررسی شرکت های فعال و شناسایی مجموعه های سودآور در بازار سرمایه بپردازند و با خرید سهام های آنها و نگهداری آن تا برگزاری مجمع، سرمایه های خود را 20 تا 200 درصد افزایش دهند.

میرزائی ادامه داد: جذابیت دیگر سرمایه گذاری در بورس این است که افراد با مبلغ کمتر از 100 هزار تومان نیز می توانند وارد بازار سرمایه شوند و پس از مدتی به سوددهی برسند و با چنین ظرفیت بی بدیلی که در بورس وجود دارد جای تعجب است که هنوز برخی بیکار، بدون درآمد و یا جویای کار هستند!


وی به تاثیر بورس در اقتصاد اشاره کرد و افزود: بورس اوراق بهادار بستر مناسبی برای کمک به کسب و کارهای در حال افزایش سرمایه است؛ ضمن اینکه این بازار فرصت حمایت از شرکت ها را برای سرمایه گذاران فراهم می کند و این یکی از شاخصه های با اهمیت در حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی است.


این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: رسانه ها و به خصوص تلویزیون به جای توجه بیش از اندازه به بازار ارز و سکه باید بازار سرمایه را رونق دهند؛ چراکه بورس به‌عنوان جریان‌ هدایت ‌کننده منابع مالی از بخش غیرمولد به بخش تولید، نقش حیاتی در رشد اقتصاد، اشتغال‌، سرمایه‌گذاری، تثبیت متغیرهای پولی و درمجموع بهبود رفاه جامعه ایفا می کند. اهمیت این بازارها به حدی است که بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران از بورس به‌عنوان شریان‌های اصلی اقتصاد یاد می‌ کنند.


وی با بیان اینکه بورس اوراق بهادار شاخص اصلی سلامت مالی کشور گفت: بازار سرمایه نقش اساسی در رشد اقتصادی از طریق تامین مالی بنگاه‌ها، افزایش منابع، گردش پول، سرعت نقد شوندگی دارایی‌ها و افزایش شفافیت در اقتصاد دارد.


وحید میرزایی گفت: اهمیت و نقش بورس در اقتصاد، به حداکثر رساندن بازدهی پس انداز است که ممکن است در حساب های بانکی بدون سود و یا با بازدهی کم باشد درحالی که در بورس، سود بیشتری عاید افراد می شود و فرصتی را برای سرمایه گذاران کوچک فراهم می کند تا با مبالغ اندک در سوددهی شرکت های بزرگ سهیم باشند و این همان جذابیت مالی است که باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059666

وب گردی

وب گردی