معامله قرن عامل نابودی اسرائیل است

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: شاید آمریکا، اسرائیل و چند کشور خود فروخته عربی معامله قرن را امضا کرده؛ اما قطعا زمینه‌ساز نابودی اسرائیل خواهد شد.

معین رضیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به معامله آمریکایی – اسرائیلی قرن اظهار کرد: در این معامله تمامیت ارضی اسرائیل به مشروعیت شناخته می‌شود که این نکته مورد پذیرش هیچ گروه فلسطینی و کشور آزاداندیشی نیست.

وی با بیان اینکه بیش از هفت دهه از مبارزات مردم فلسطین با رژیم اسرائیل می‌گذرد، گفت: فلسطینی‌های بی شماری در این هفت سال به شهادت رسیدند یا در زندان‌های رژیم اسرائیل به سر می‌برند، معامله قرن با چشم پوشی بر مقاومت مردم فلسطین، کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت می‌پذیرد.

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل معامله قرن را مساوی با خلع سلاح نیروهای مقاومت فلسطینی دانست و گفت: اسرائیل با همدستی آمریکا در معامله قرن به دنبال نابودی انتفاضه و تضعیف گروه‌های مقاومت هستند. اگر مقاومت دچار ضعف شود در عمل رژیم اسرائیل به شهرک سازی در اراضی فلسطین ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: گروه‌های مقاومت فلسطینی بر گرفته از اندیشه مقاومت مردمی هستند و با حمایت و پشتوانه مردم در برابر سیاست‌های خصمانه اسرائیل ایستادگی می‌کنند.

رضیعی با تاکید بر اینکه معامله قرن بدون حضور نمایندگان فلسطینی اعتبار جهانی ندارد، گفت: یکی از شروط اصلی و مهم رسمیت معامله حضور طرفین است، معامله قرن بدون حضور فلسطینی‌ها یا موافقت آنها هیچ ارزش و اعتبار جهانی نخواهد داشت.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه برخی از افراد و سیاست‌مداران کشور و جهان اسلام موافق پذیرش معامله قرن هستند، گفت: برخی از جریانات با تفکرات غرب‌زده در کشور با این استدلال که اگر فلسطینی‌ها معامله قرن را نپذیرند اسرائیل و آمریکا فشار را بر ملت فلسطینی بیشتر می‌کنند، موافق انجام این معامله هستند.

وی درباره سابقه و حافظه تاریخی انعقاد معاهدات و قراردادهای بین‌المللی بیان کرد: شاید آمریکا به همراه اسرائیل و چند کشور خود فروخته حاشیه خلیج فارس معامله قرن را امضا کرده؛ اما قطعا در ادامه نمی‌توانند مفاد این معامله را اجرایی کنند و بیشتر زمینه‌ساز نابودی اسرائیل خواهد شد.

رضیعی مقاومت را تنها راه حل نابودی اسرائیل و آزاد سازی اراضی اشغال شده فلسطینی توسط این رژیم دانست و گفت: اگر تا به حال اسرائیل موفق به اشغال کل سرزمین فلسطین نشده است قطعا به خاطر فداکاری‌های سربازان جبهه مقاومت است.

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه برخی از کشورهای عرب نشین حاشیه خلیج فارس در سال های اخیر با رژیم اسرائیل رابطه ایجاد کرده‌اند، گفت: کشورهای عربی مانند اردن و مصر موافق معامله قرن نیستند اما کشورهایی نظیر عمان و امارات برای امضای این قرار داد در تلاش هستند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیرکشور عمان همواره نقش میانجی و واسط را بین گروه‌های مقاومت فلسطینی و رژیم اسرائیل بازی کرده است. کشور امارات نیز سیاست‌های خود را از جهان اسلام جدا کرده و همدست رژیم اسرائیل در مبارزه با ملت مظلوم فلسطین است.

به گفته رضیعی، در حال حاضر ادامه مقاومت و مبارزه با اسرائیل در سطح دولتی، خروجی مناسب و اثر گذاراندارد و باید از ساختارهای مردمی بهره کافی را برد. به عنوان مثال شورای همکاری کشورهای عربی نتوانستند به اندازه انصار الله، حماس حزب الله لبنان برای رژیم اسرائیل ایجاد نا امنی کند.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان خاطر نشان کرد: ایران باید در تقابل با تحرکات ضد اسلامی عمان و امارات گروه‌های مردمی مقاومت فلسطینی را در سطح‌های نظامی و فرهنگی و سیاسی تقویت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059679

وب گردی

وب گردی