بهره‌برداری از زیرگذر استاد معین؛ پس فردا

پروژه احداث تونل- زیرگذر خیابان استادمعین روز دوشنبه 14 بهمن ماه سال 1398، در مراسمی با حضور شهردار تهران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه تلاش برای برقراری ارتباط خیابان های استاد معین و شهید اکبری در مرز مناطق 9 و 2 شهرداری تهران از سال 1393 آغاز شد، از اجرای بخش قابل ملاحظه عملیات اجرایی پروژه طی دوره فعلی مدیریت شهری خبر داد و گفت: طرح احداث این معبر زیرزمینی که در ابتدا به صورت یک مسیر زیرگذر طراحی شده بود، با توجه به دشواری اجرای عملیات انحراف ترافیک در خیابان آزادی مورد بازنگری قرار گرفت تا گذر از عرض 73 متری این خیابان به روش تونلی انجام شود.

صبوری گفت: تونل 73 متری پروژه احداث تونل- زیرگذر خیابان استادمعین به دلیل عبور از روی تونل خط 4 مترو با فاصله حدود 50 سانتیمتر و از زیر حجم گسترده ای از شبکه های تأسیساتی شامل لوله آب 900 میلیمتر، لوله گاز و کانال جمع آوری آبهای سطحی، یکی از پیچیده ترین پروژه های تونلی اجرا شده در شهر تهران محسوب می شود.

وی یادآور شد: تونل استاد معین به صورت آب بند کامل احداث شده و به مدد استفاده از ابزار دقیق، تمام مراحل اجرایی بدون هیچ گونه نشست در سطح خیابان آزادی به سرانجام رسیده است. سرباره تونل بین 4 تا 6 متر بوده و حداکثر ارتفاع حفاری آن به 11 متر می رسد. عرض 16 متری این معبر زیرزمینی، فضای لازم برای ایجاد 4 خط عبوری(2 خط سواره و 2 خط اضطراری) را فراهم کرده است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با اجرای این پروژه شریان شمالی- جنوبی دیگری در کنار بزرگراه یادگار امام (ره)، بزرگراه جناح و بزرگراه آیت الله سعیدی ایجاد شده است؛ امری که نه تنها سبب کاهش بار ترافیک میدان و خیابان آزادی خواهد شد بلکه وضعیت تردد در مسیرهای بزرگراهی یاد شده را نیز بهبود می بخشد.

صبوری ادامه داد: به این ترتیب دسترسی مناطق 2 و 9 شهرداری تهران که متعاقب احداث خطوط اتوبوس های تندرو BRT مسدود شده بود، مجدداً برقرار شده و شبکه معابر حمل و نقلی این مناطق تکمیل شده است.

وی با اعلام اینکه متعاقب بهره برداری از تونل- زیرگذر استاد معین، دستور آغاز عملیات اجرایی 5 پروژه محله محور توسط شهردار تهران صادر خواهد شد، افزود: با دستور حناچی کلنگ آغاز عملیات اجرایی 5 پروژه محله مقیاس در مناطق 9، 11، 12، 16 و 18 به زمین می خورد تا به این ترتیب روند اجرایی 130 طرح محله محور که برای اجرا تا پایان سال جاری تعریف شده است، عملیاتی شود.

گفتنی است بند یک ماده 48 برنامه سوم توسعه شهر تهران، مدیریت شهری پایتخت را به گسترش عرصه های عمومی و فضاهای همگانی از طریق اجرای پروژه های توسعه محلات مکلف ساخته است. در سال نخست اجرای برنامه سوم توسعه، 130 طرح و در سال آتی حدود 1000 طرح محله محور تحویل شهروندان خواهد شد. پروژه های محله محور شامل طیف متنوعی از اقدامات عمرانی، ترافیکی، زیباسازی، موضوعات مربوط به خدمات شهری و توسعه فضای سبز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059690

وب گردی

وب گردی