کشف اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا بدون علائم بیماری

خبرها نشان دهنده وجود اولین مورد انتشار کروناویروس  بدون وجود هیچ علائمی در آلمان است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از آنجا که شیوع ویروس کرونا 2019 در چین همچنان ادامه دارد، محققان دریافتند که افراد دارای ویروس بدون علائم، ممکن است دیگران را نیز آلوده کنند.اگر افراد آلوده، کرونا ویروس بدون علائم را گسترش دهند؛ ردیابی بیماران دشوارتر خواهد بود.

پزشکان روز 30 ژانویه در مجله پزشکی « New England» اعلام کردند که یک زن اهل شانگهای قبل از اینکه دارای علائم بیماری باشد؛ ویروس را به همکار تجاری خود در آلمان منتقل کرده است. این زن در تاریخ 20 ژانویه به قرار کاری در اشتوکدورف آلمان رفته بود و دو روز بعد به چین بازگشت. وی با دیدن علائم خفیف به بیمارستان مراجعه و تست ویروس کرونای او مثبت اعلام شد.

این درحالی بود که یکی از همکاران آلمانی وی در 24 ژانویه با علائم تب و لرز، گلودرد و درد عضلانی بیمار شد. با اینکه علائم این مرد از بین رفت نمونه‌های جمع شده از بینی و گلوی وی حاوی مقادیر زیادی از ویروس کرونا بود.

آزمایش سه کارمند دیگر این شرکت نیز مثبت بود. پزشکان با ردیابی‌های انجام شده متوجه شدند که این افراد ویروس را از همکار چینی خود دریافت کرده‌اند.نکته جالب توجه این است که مرد اول نیز بدون بروز علائم ویروس را به دو همکار خود انتقال داد که همه موارد بیماری خفیف بوده است.

این موارد حاکی از آن است که افراد قبل از بروز علائم و پس از بهبودی بیماری، ویروس را گسترش داده‌اند.گسترش بدون علائم (هر چند برای ویروس‌های آنفلوانزا معمول است) رویکرد جدید این ویروس است.

ویروس کرونا، یکی از انواع ویروس‌هاست که باعث سرماخوردگی و بروز سرفه و عطسه همیشگی در فرد می‌شود؛ اما گاهی اوقات، نسخه جدیدی از آن انسان را آلوده و باعث مرگ‌و‌میر جدی می‌شود.

این ویروس در حال حاضر با نام جدید «coronavirus 2019‌» یا «2019-nCoV» شناخته می‌شود. یافته‌های شیوع ویروس کرونای قبلی از جمله بیماری سارس(SARS) و نشانگان تنفسی خاورمیانه(MERS) به مقامات بهداشتی کمک می‌کند تا برخی از پیامدهای جدی‌تر این شیوع ویروس را برطرف کنند.

مسئولان بهداشت و درمان آلمان در 31 ژانویه اعلام کردند که یک کارمند دیگر این شرکت و کودک یکی از کارمندان آلوده نیز به این ویروس مبتلا شده که تعداد این افراد را به شش مورد رساند.این شرکت دفتر مرکزی خود را تا دوم فوریه تعطیل و آزمایش افرادی که با کارمندان بیمار در ارتباط بوده‌اند را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059694

وب گردی

وب گردی