خانه سلامت دانشجویان با مشارکت منطقه 20 شهرداری تهران افتتاح می‌شود

رئیس واحد ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی از افتتاح خانه سلامت دانشجویان با مشارکت شهرداری منطقه 20 تهران در ایام دهه فجر سال جاری خبر داد.

تهمینه دانیالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات واحد ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: آموزش‌های روانشناسی در خصوص مدیریت خانواده در کنار کارگاه‌ها و نشست‌های نقد فیلم با همکاری گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به همکاری فی‌مابین واحد ویژه مادران و شهرداری منطقه 20 تهران افزود: این واحد ویژه در سلسله همکاری‌های خود با مشارکت صمیمانه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 20 و ستاد «شهر سالم» شهرداری، یک فضای فیزیکی برای راه‌اندازی خانه سلامت دانشجویان اقدام کرده است.

رئیس واحد ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: در طرح خانه سلامت دانشجویان پزشکان مقیم در چند رسته مجزا فعالیت خواهند کرد. غربالگری بیماری‌های زنان یکی از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت پزشکان در قالب این طرح شناخته می‌شود. بیماری‌های زنان امروز مانند سرطان سینه در کشورمان به‌صورت اپیدمی ظهور و بروز دارد که باید اقدامات پیشگیرانه آن از سنین جوانی و از دانشگاه اتخاذ شود.

دانیالی ادامه داد: اکنون جمعیت دانشجویی و اغلب ورودی‌های دانشگاه از نسل جوان دهه 80 کشور تشکیل شده‌اند که عمداً شناختی از مناسبات اجتماعی و راه و رسم‌های زندگی ندارند. گروهی از متخصصان و پزشکان حوزه روانشناسی نیز در راستای توانمندسازی و مهارت‌آموزی دانشجویان نسل جدید در قالبی مجزا در خانه سلامت دانشجویان مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به لزوم اصلاح سبک زندگی در خانواده توسط توانمندسازی مادران نیز عنوان کرد: گروه سوم خانه سلامت دانشجویان نیز با ارائه مشاوره‌ها، خدمات غربالگری و آزمایش با تأکید بر بیماری‌های رایج جامع از جمله دیابت، فشار خون، کم‌خونی و پوکی استخوان فعالیت خواهند کرد.

رئیس واحد ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: پس از اینکه آزمایش‌ مربوط از دانشجویان گرفته شد، در صورت نیاز به مراکز درمانی معرفی می‌شوند تا روند تشخیص و درمان تکمیل شود. کلیه خدمات ارائه شده در خانه سلامت دانشجویان رایگان بوده و دانشجویان می‌توانند وضعیت بهداشتی و جسمانی خود را رصد کنند.

دانیالی با اشاره به افتتاح این طرح در دهه فجر سال جاری، گفت: خدمات خانه سلامت دانشجویان سه روز در هفته با حضور پزشکان، متخصصان و مشاوران در هر دو زمینه روانی و جسمانی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059706

وب گردی

وب گردی