قلع و قمع 2500 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در 6 ماه  اول سال

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: در 6 ماهه نخست امسال رای به قلع و قمع 2500 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در استان تهران داده شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در نشست خبری که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار شد، در خصوص ساخت و سازها غیرمجاز در استان تهران گفت: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یکی از موضوعات در مباحث عمرانی شفاف‌سازی اقدامات در این خصوص است و در این خصوص نیز استانداری تهران اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر بازداشت شهردار و اعضای شورای شهر لواسان گفت: این موضوع در قوه قضائیه در حال بررسی است و ما با تخلفات به شدت برخورد می‌کنیم و در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز نیز رئیس شورای شهر لواسان تخلفی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در همین مورد انجام داد که موجب سلب عضویت او از تمامی دوره‌های شوراها شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: علی‌رغم همه فشارهایی که در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز به استانداری تهران آوردند اما محکم ایستاده‌ایم و پرونده‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری می‌کنیم.

تقی‌زاده گفت: در شهرهای دماوند، بومهن و رودهن و دیگر شهرهای استان تهران هم شاهد ساخت و سازهای غیرمجازی بوده‌ایم که بر اساس کمیسیون ماه 100 تعیین تکلیف می‌شود.

وی گفت: بر اساس تبصره 1 ماده 100 اکثر ساخت و سازهای غیرمجاز رای به قلع و قمع می‌گیرند و تاکید ما هم همین است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: در 6 ماهه ابتدای امسال 2500 رای توسط سازمان جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط صادر شده است و تاکید ما حفظ اراضی ملی و باغات است.

تقی‌زاده درباره ساخت و ساز مجاز هتل آرینا نیز گفت: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این هتل در حریم شهر فشم ساخته شده است که بر اساس کمیسیون ماده 99 رای به غیرمجاز بودن بخشی از بنا داده‌اند و صاحب هتل به این رای در دیوان عالی اعتراض کرد و نهایتا قرار شد نسبت به قلع و قمع طبقه هشتم این هتل اقدام شود. در حال حاضر طبقه هشتم این هتل محل اختلاف است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1059710

وب گردی

وب گردی