پارامترهای الکتریکی با دستگاه بومی سنجش می‌شود

 یک شرکت دانش‌بنیان توانست با چندین سال تحقیق و پژوهش به دانش تولید دستگاه اندازه‌گیری پارامترهای الکتریکی دست پیدا کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،صنعت برق یکی از مهم‌ترین صنایع اقتصادی کشور و جهان است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد ارزش‌افزوده و مسیر رشد اقتصاد کشورها نقش دارد. این صنعت به عنوان صنعت زیر بنایی و مادر نقش مهمی در توسعه اقتصادی و رفاه جوامع دارد.

سید حسین قرشی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درباره محصولات این شرکت گفت:‌ دستگاه اندازه‌گیری پارامترهای الکتریکی ENA90، برای نمایش، ذخیره، آنالیز مقادیر پارامترهای اصلی یک سیستم الکتریکی با کلاس دقت 0.2 طراحی و تولید شده است.

وی ادامه داد: فرکانس نامی این دستگاه 50 هرتز و دامنه تغییرات فرکانس آن از 45 تا 55 هرتز است.

این فعال فناور درباره شرایط کار محیطی این دستگاه تصریح کرد: این تجهیزات مناسب کار در دمای منفی 20 تا مثبت 60 درجه سانتی گراد است و توانایی کار در رطوبت 90 درصد را دارد.

قرشی گفت: در این دستگاه، امکان تعریف صفحات مختلف برای نمایش پارامترها، نمایش انرژی اکتیو و راکتیو ورودی و خروجی به صورت 12 رقم با ممیز شناور با تغییر واحد در دو جهت، اندازه‌گیری توان اکتیو و راکتیو تک فاز و سه فاز و جهت آن (پوشش4 ناحیه)، اندازه‌گیری جریان، توان ظاهری و ضریب توان هر فاز و مجموع و نامتعادلی جریان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان افزود: نمایش نمودار و بیشترین و کمترین آن برای هر پارامتر در تاریخ و بازه زمانی مورد نظر و همچنین ثبت اطلاعات شروع و خاتمه خطا و اتفاق برای پارامترهای مختلف و تعریف باند خطا در این دستگاه وجود خواهد داشت.

وی درباره میزان اشتغال‌زایی این شرکت گفت: در این شرکت به صورت مستقیم برای 4 نفر و غیرمستقیم برای 12 نفر شغل ایجاد شده است.

این فعال فناور همچنین افزود: پیش‌تر نمونه مشابه این محصول از خارج وارد کشور می‌شد و اکنون وارداتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان به کاربرد این تجهیزات در صنایع مختلف اشاره و بیان کرد: این دستگاه در کارخانه‌های بزرگی مانند کارخانه‌های فولاد، کارخانه‌های سیمان و همچنین پست‌های انتقال و توزیع برق کاربرد فراوانی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059713

وب گردی

وب گردی