مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 13 بهمن

«اعلام زمان ثبت‌نام آزمون دکتری وزارت بهداشت، انتشار دفترچه رشته‌های بدون کنکور پذیرش مهرماه و دانشگاه در مسیر پژوهش‌محوری» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در 13 بهمن به شرح زیر است:

دانشگاه در مسیر پژوهش‌محوری

فرهیختگان در این عنوان 12 پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی را که طی 6 ماهه دوم سال توانسته‌اند با طرح‌های خود حائز رتبه برتر یا ساخت محصولات فناورانه شود، معرفی می‌کند که در ادامه به برخی از آنان اشاره شده است.

پابه‌پای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی: پایان‌نامه مهدی کهریزی دانش‌آموخته رشته دکتری سازه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با عنوان «مدل‌سازی و بررسی رفتار دیوارهای میان‌قاب بنایی با جزئیات مختلف اتصال به قاب‌های فولادی» به‌عنوان پایان‌نامه برتر ملی سازه و فولاد سال 98 کشور انتخاب شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

رساله برتر عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر: مقاله آرین میرزایی، دانش‌آموز دبیرستان سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با نام hanging elevator در ژورنال پژوهشی Young Scientist Reserch منتشر شده است.

یک درصد پراستنادترین پژوهشگران برتر جهان در سال ۲۰۱۹: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از معرفی عضو هیات‌علمی این واحد دانشگاهی به‌عنوان یک درصد پراستنادترین پژوهشگران برتر جهان در سال ۲۰۱۹ و رتبه اول پژوهشگران پراستناد برتر بین دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور خبر داد. میررضا نقش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: «۱۲پژوهشگر ایرانی بین پراستنادترین پژوهشگران برتر دنیا در سال ۲۰۱۹ قرار گرفتند که آرش کریمی عضو هیات‌علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد توسط پایگاه بین‌المللی ISI به‌عنوان یکی از این محققان معرفی شد.» او خاطرنشان کرد: «عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تنها نماینده محققان پراستناد در دانشگاه آزاد اسلامی کشور است.»

چاپ مقاله در مجله ISA Transactions: مقاله عادل خسروی عضو هیات‌علمی گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در مجله ISA Transactions با ضریب تاثیر 4. 343 و چارکQ1 چاپ شده است.

معرفی دانشجوی برتر حوزه پژوهش استان خراسان شمالی: معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد از برتری دو دانشجوی این واحد دانشگاهی در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان خراسان شمالی خبر داد.

4500 شرکت دانش‌بنیان؛ متقاضی دریافت خدمات توانمندسازی

بر اساس این عنوان روزنامه فرهیهتگان، مشکلات پیش‌روی شرکت‌های دانش‌بنیان، به‌ویژه در شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور، فراتر از تصور است و همین امر موجب می‌شود توانایی شرکت‌ها برای حضور قوی و مستمر در بازار داخلی و سپس بازارهای خارجی کاهش پیدا کند، این درحالی است که به نظر می‌رسد در صورت ارائه خدمات حمایتی مختلفی که از سوی معاونت علمی و فناوری به‌عنوان متولی اصلی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود، بخش عمده‌ای از موانع پیش‌روی دانش‌بنیان‌ها برداشته شود.حمیدرضا شکری، کارشناس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به نتایج مثبت فعالیت این مرکز از سال 95 تاکنون می‌گوید: تاکنون بیش از ۲۵۰۰ جلسه مشاوره، بیش از ۸۰ جلسه مشاوره توسعه محصولات فنی، بیش از ۲۲۰ جلسه مشاوره در استان‌های کشور و ۱۰۰ نشست در راستای توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شده است. همچنین بیش از ۴۵۰۰ متقاضی در تهران و شهرستان‌های سراسر کشور برای دریافت خدمات توانمندسازی تقاضای خود را ارائه داده‌اند.

به گفته وی، برنامه توانمندسازی در این مرکز در سه محور ارائه مشاوره‌های کسب‌و‌کار، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ و خدمات توانمندسازی و تجاری‌سازی برگزار می‌شود. در این راستا تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به‌صورت رایگان از 52 سرفصل در قالب هشت عنوان کلی مشاوره دریافت کنند. مشاوره بیمه و مالیات، توسعه بازار و فروش، مشاوره در حوزه توسعه فنی محصول، حقوق و مالکیت فکری، صادرات و واردات، دریافت مشاوره از خبرگان، بیمه و مالیات حقوقی و بازاریابی ازجمله خدماتی است که به‌منظور توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.وی می‌افزاید: علاوه‌بر این، هر هفته نشست‌های پرسش و پاسخ به دو صورت حضوری و وبینار (جلسه پرسش و پاسخ مجازی) برگزار می‌شود. در جلسات حضوری سعی می‌شود چالش‌های موجود میان شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان و ارگان‌های مختلف با حضور مدیران شرکت‌ها و نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌ها مورد بررسی قرار گیرد. برای مثال برخی شرکت‌های دانش‌بنیان چالش‌های متعددی با پلیس فتا دارند، از این رو در جلسه‌ای که میان شرکت‌ها و نماینده پلیس فتا برگزار شد، چالش‌های موجود مورد بررسی قرار گرفت. علاوه‌بر این، کسانی که امکان حضور در جلسات حضور را ندارند، می‌توانند از طریق وبینار و در یک بستر مجازی سوالات خود را مطرح کرده و برای حل چالش‌های خود چاره‌اندیشی کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در 13 بهمن به شرح زیر است:

زمان ثبت‌نام آزمون دکتری وزارت بهداشت اعلام شد

آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان این که ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی 99 از 15 بهمن آغار می‌شود، گفت: ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال 1399 از سه شنبه 15 بهمن ماه جاری آغاز می‌شود و این مهلت تا 26 بهمن ادامه دارد. آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی مبتنی بر رایانه‌ در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که امکانات لازم را دارند(حدودا 35 دانشگاه) برگزار خواهد شد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: برای آماده شدن داوطلبان آزمون فوق دو آزمون آزمایشی مبتنی بر رایانه تا قبل از برگزاری آزمون اصلی پذیرش توسط مرکز سنجش اموزش پزشکی برگزار خواهد شد. آزمون مجموعه داروسازی جدا از سایر رشته‌ها و بعد از ظهر روز چهارشنبه 21 خرداد سال 99 برگزار می‌شود و آزمون رشته‌های علوم پایه و دو رشته دندانپزشکی نیز در نوبت صبح و عصر پنجشنبه و جمعه 22 و 23 خرداد برگزار خواهد شد.

دفترچه رشته‌های بدون کنکور پذیرش مهرماه 99 منتشر شد

دفترچه رشته‌های پذیرش بدون آزمون و صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال 1399 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی منتشر شد. داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی و یا کل دیپلم) صورت می‌گیرد را در سایت سازمان سنجش مشاهده کنند.

ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته های تحصیلی فوق منحصراً به صورت اینترنتی از سه شنبه 20 اسفند آغاز می‌شود و در دوشنبه 31 شهریور 99 پایان می‌پذیرد.

کلیه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی و یا کل دیپلم طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما) در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در روزهای اعلام شده به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر 100 کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

ضمناً داوطلبان لازم است برای اطلاع از فهرست کدرشته محل های مربوط به پذیرش در رشته های تحصیلی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059753

وب گردی

وب گردی