دانشگاه در مسائل جامعه نقش هدایتگری دارد

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان در جلسه معرفت‌افزایی انقلاب اسلامی واحد دامغان گفت: قبل از انقلاب دانشگاه‌های زیادی نداشتیم و امروز دانشگاه ها یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز از دامغان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در جلسه صبح دیروز دانشگاه آزاد اسلامی دامغان که به همت حوزه فرهنگی و مجمع بسیج این واحد دانشگاهی برگزار شد، خود را یکی از اولین مدرسین واحد دامغان معرفی کرد و با نقل خاطره گقت: امروز داروسازی و حقوق واحد دامغان در کشور صاحب رتبه شده‌اند ولی روزی که کار دانشگاه آزاد اسلامی در دامغان شروع شد از ما خواستند تا با واریز وجه برای دریافت مجوز اقدام کنیم که با همت جمعی دوستان این اتفاق افتاد و دانشگاه در سال 64 تاسیس شد و اولین ساختمان‌ها استیجاری بود تا اینکه ساختمان حزب جمهوری اسلامی هم به دانشگاه هدیه شد.

وی توسعه دانشگاه‌ها را از کرامات نظام خواند و یادآور شد: قبل از انقلاب دانشگاه‌ها در انحصار قشر خاص بود ولی با توسعه دانشگاه‌ها پس از انقلاب و ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی، همه مردم، قدرت تحصیل پیدا کردند و امروز این دانشگاه با فضا و امکانات و تجهیزات مناسب از بهترین دانشگاه‌های ایران و جهان است.

نعیم‌آبادی دربخش دوم، نماینده انقلابی و مجلس انقلابی را با ذکر شاخصه اصلی و با شناخت ولایت فقیه مطرح کرد و گفت : سیستم سیاسی حاکم بر ایران یکی از مترقی‌ترین سیستم‌های سیاسی جهان است زیرا قدرت در دستان اسلام شناس عادل است و از سویی رییس جمهور، خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس و شوراها توسط مردم انتخاب می‌شوند.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه به بخش دیگری از ویژگی‌های نماینده انقلابی اشاره کرد و افزود: نماینده باید مبانی انقلاب را بشناسد، به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد، دشمن‌شناس باشد و بداند که بین نیکسون و ترامپ در تمام دوره‌های حکومتی آمریکا در بحث زیاده‌خواهی تفاوتی نیست، در حد متعارف برای شناسایی خود هزینه کند و در مقابل مطالبه مردمی پاسخگو باشد.

نعیم‌آبادی تاکید کرد: نمایندگان روشنفکر و تعقل‌گرا که قدرت اندیشه و سخنوری دارند را راهی مجلس کنید و البته دانشگاه‌ها باید نقش هدایتگری داشته باشند و حقوق وکیل و موکل را تبیین نمایند و در حکومت مردمی، افتخار برای مردم است و انتخابات، میدان آزمایش ملی است.

در آغاز این جلسه نعمت‌الله نعمتی سرپرست واحد دامغان از برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در این واحد دانشگاهی گفت و با اشاره به بخشی از موفقیت‌های واحد دامغان در سال اخیر، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است و امروز با تاکید به مهارت‌آموزی، کارآفرینی و قدرت حل مسئله در خدمت نسل جوان هستیم.

نعمتی افزود: دانش‌آموختگان دانشکده حقوق در آزمون وکالت امسال خوش درخشیدند و دانشجویان داروسازی هم در آزمون آزمایشی علوم پایه بین 18 دانشکده داروسازی ایران رتبه نخست را کسب کردند.

کد خبر: 1059764

وب گردی

وب گردی