برگزاری 4  چالش فناوری در راستای رفع نیازهای صنایع کشور

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری چهار چالش فناوری ملی در راستای رفع نیازهای صنایع کشور در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چهار چالش فناوری ملی در راستای رفع نیازهای صنایع کشور در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: چالش های فناوری بر اساس رفع نیازهای فناورانه صنایع مختلف برگزار می شوند. انتخاب عنوان هر چالش فناوری براساس اجرای طرح پویش کارآفرینی در واحدهای دانشگاهی انجام شده است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه طرح پویش کارآفرینی به منظور شناسایی پتانسیل واحدهای دانشگاهی و اقلیم منطقه و همچنین احصاء نیازهای فناورانه صنایع منطقه است، افزود: در سال جاری با هدف ترسیم الگویی مناسب برای برگزاری چالش های فناوری در استان ها، در برخی از واحدهای دانشگاهی که موفق به انجام طرح پویش کارآفرینی شده اند، چالش فناوری برگزار می شود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در حوزه های فناوری، اطلاعات و ارتباطات، برق، الکترونیک و برخی از رشته های مهندسی اولین چالش فناوری ملی با عنوان «فابام» را برگزار می کند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز پس از احصاء نیازهای فناورانه آن استان اولین چالش فناوری ملی در حوزه قطعه سازی در صنایع مختلف را برگزار می کند. حوزه هایی که در اولین چالش فناوری ملی صنعت قطعه سازی در آن مطرح شده شامل صنایع خودروسازی، صنایع ماشین آلات صنعتی، صنایع نفت، گاز و تجهیزات وابسته، صنایع پزشکی و دارویی و همچنین صنایع غذایی است.

وی در پایان گفت: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین پس از انجام طرح پویش کارآفرینی و شناسایی نیاز و پتانسیل منطقه در حوزه رنگ اولین چالش فناوری ملی خود را با حضور صاحبان صنعت برگزار می کند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با موضوع صنعت فولاد، زنجیره تامین و صنایع وابسته به آن اولین چالش فناوری ملی خود را در سال جاری برگزار می کند. در این واحد دانشگاهی دومین نمایشگاه بین المللی صنعت معدن و فولاد با حضور تقریباً صد شرکت فعال در این حوزه برگزار شد و نیازهای فناورانه آنها در این چالش فناوری مطرح می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059793

وب گردی

وب گردی