مخالفت اعضای شورای عالی آموزش و پرورش با استفساریه قانون استخدام نیروهای حق‌التدریس

دبیرکل شورای آموزش و پرورش از مخالفت اعضای شورای عالی با استفساریه مجلس درباره قانون استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضت سوادآموزی خبر داد و گفت: مقرر شد دیدگاه‌های اعضای شورای عالی آموزش و پرورش به شورای نگهبان ارائه شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی شورای آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم با اشاره به نهصد و هفتادمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که عصر روز گذشته در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش و با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضای شورای عالی تشکیل شد؛ گفت: در این جلسه مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله مصوبه اخیر استفساریه قانون استخدام نیروهای حق‌التدریس و نهضت سواد آموزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با توجه به ابهامات زیادی که این مصوبه و استفساریه مجلس دارد و تاثیر منفی که در فرآیند تعلیم و تربیت به ویژه ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌گذارد، اعضای شورای عالی آموزش و پرورش به اتفاق با این مصوبه مخالفت کردند.

وی ادامه داد: اعضای این شورا به شورای نگهبان پیشنهاد دارد از منظر سند تحول بنیادین و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و ضرورت کسب شایستگی لازم برای ایفای اثربخش نقش معلم به این موضوع نگاه کنند و این مغایرت‌ها را ببینند و با این مصوبه به شکل فعلی موافقت نکنند و آن را رد کنند.

دبیرکل شورای آموزش و پرورش افزود: مقرر شد مخالفت و دیدگاه شورای عالی آموزش و پرورش در این باره به شورای نگهبان ارائه شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 29 دی امسال با طرح استفساریه ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ موافقت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059819

وب گردی

وب گردی