ظریف برای اظهارات خلاف قانون اساسی به مجلس احضار شود

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای به رئیس کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد: نمایندگان مجلس، وزیر امور خارجه را برای اظهارات خلاف قانون اساسی و امنیت ملی به صحن علنی مجلس احضار و طرح سوال کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی درباره اظهارات محمد ظریف وزیر امور خارجه مبنی بر پیشنهاد مذاکره با آمریکا خطاب به طباطبایی حجت‌الاسلام‌ ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نامه‌ای نوشت.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: مردم ایران بعد از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ایمان به مقاومت در مقابل آمریکا و هم‌پیمانانش آوردند. ندای ایستادگی در مقابل آمریکا بارها از زبان آحاد مردم ایران تکرار شد. اخیرا شاهد مواضعی منفعلانه از سمت هیئت‌ دولت و به‌ ویژه جواد ظریف وزیر امور خارجه در سیاست بین‌الملل هستیم. این مواضع مخالف اصل یکصد و پنجاه و دوم سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نفی هرگونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری، حفظ استقلال همه‌جانبه و تمامیت ارضی کشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت‌های سلطه‌گر و روابط صلح‌آمیز متقابل با دول غیر محارب است.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: ظریف در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل صراحتا مذاکره با آمریکا را امکان‌پذیر عنوان کرده است. دولت با داشتن تجربه‌ تلخ برجام اعلام می‌کند که ما همواره شکیبایی خواهیم کرد؛ این شکیبایی دولت و عدم توجه به ظرفیت‌های داخلی در این مدت، ضررهای بسیاری را به اقتصاد ایران وارد کرده است.

در نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی عنوان شده است: این‌بار مذاکرات با آمریکا بر روی مسائل موشکی و عدم حمایت از جبهه مقاومت در منطقه است. شاید دولت فراموش کرده است که مذاکره‌کنندگان آمریکایی همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند. آیا ظریف از این مسائل بی‌خبر است؟

در بخش پایانی این نامه آمده است: اکنون که ملت‌های منطقه بیش از پیش به منطق مقاومت در مقابل آمریکا روی آورده‌اند، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتظار می‌رود، وزیر امور خارجه را برای این اظهارات خلاف قانون اساسی و امنیت ملی به صحن علنی مجلس احضار و طرح سوال کنند. این قبیل اقدامات باعث می‌شود تا دولت بار دیگر این جرات را به خود نداده که به امنیت ملی و عزت این کشور ضربه وارد کند. همچنین مقامات آمریکایی متوجه خواهند شد که ملت ایران در مقابل سیاست‌های استعماری او وادادگی نخواهد کرد و این اجازه را به دولتمردان خود نخواهند داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059825

وب گردی

وب گردی