سؤالات متداول دانشجویان از طرح پایش

در چند ماه گذشته بسیاری از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه در تماس با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) خواستار رفع ابهاماتشان در خصوص طرح پایش شدند که سؤالات متداول در این گزارش پاسخ داده شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ شاید بتوان طرح پایش را مهم‌ترین طرحی دانست که امسال در دانشگاه آزاد اسلامی کلید خورد؛ طرحی که البته نتیجه چند سال مطالعه بود. سال گذشته از این طرح رونمایی و امسال به صورت رسمی وارد فاز عملیاتی شد. اما فکر طرح پایش یا همان پژوهش اثر‌بخش یکپارچه شبکه‌ای از کجا به ذهن مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی رسید؟ ناکارآمدی رشته‌های دانشگاهی و عدم ارتباط خروجی دانشگاه‌ها با حل مشکلات جامعه باعث شد جرقه راه‌اندازی طرحی زده شود که بتواند این مشکل را حل کند. «پایش» همان راه حلی بود که می‌توانست این مشکل را حل کند. ایده‌ای که از طریق بازمهندسی و ارتقای نظام پژوهشی با توجه به استخراج داده‌های آمایش سرزمینی یک برنامه علمی را طراحی کرده و با تکیه بر آن، می‌تواند مسائل پیچیده ملی و منطقه‌ای را حل کند.

دیگر تمام دانشجویان و اعضای هیئت علمی چه در دانشگاه آزاد اسلامی و چه دانشگاه‌های دولتی، «پایش» را می‌شناسند و از چم و خم آن خبر دارند. هرچند در روزهای ابتدایی که این طرح کلید خورد، حجم زیادی از سوالات و ابهامات ذهن دانشجویان را درگیر و البته آنها را نگران کرد. هر چه طرح جلوتر رفت، سوالات و ابهامات نیز بیشتر شد؛ چرا که پیش از این طرحی مشابه آن در دانشگاه وجود نداشت که دانشجویان با استناد به آن بتوانند به سوال‌هایی که ذهنشان را درگیر کرده پاسخ دهد. به طور مثال دانشجویان می‌خواستند بدانند نحوه ثبت نام در سامانه پایش به چه صورت است و یا امکان پرداختن به یک موضوع توسط چند دانشجو وجود دارد یا خیر. سوالاتی که ندانستن پاسخ آنها می‌توانست دانشجویان را به بیراهه بکشاند.

در چند ماه گذشته بسیاری از دانشجویان و حتی اعضای هیئت علمی دانشگاه در تماس با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) خواستار رفع ابهاماتشان در خصوص این طرح شدند. ایسکانیوز در سلسله گزارش‌هایی به این ابهامات پاسخ داده بود.

حال می‌توانید برای رسیدن به تمام آن چه در ذهنتان درباره این طرح به سوال و یا ابهام تبدیل شده است، اینجا را کلیک کنید.

دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد می توانند سؤالات و ابهامات خود را از طرح پایش در قسمت نظرات این خبر درج کنند تا خبرنگاران تحریریه ایسکانیوز با پیگیری از طرف مسئولان مربوط، پاسخ این ابهامات را در قالب گزارش های خبری تنظیم و منتشر کنند.

تهیه و تنظیم: سارا طاهری

انتهای پیام /

کد خبر: 1059834

وب گردی

وب گردی