آشنایی با کوش آداسی ؛ میراث آسیای صغیر

در میان کشورهای آسیایی، ترکیه یکی از زیباترین و پرترددترین کشورهای جهان به حساب می آید. ترکیه و شهر ساحلی کوش آداسی، هر ساله، میزبان بیش از هزاران گردشگر آسیایی و اروپایی از سراسر جهان است و این نشان دهنده توانایی این شهر چه در عرصه اقتصادی و چه در عرصه گردشگری است.

به گزارش گروه بازرگانی ایسکانیوز، در این گزارش قصد داریم تا در میان شهرهای زیبای ترکیه، این بار، به کوش آداسی سفر کنیم و کمی بیش تر این شهر را بشناسیم.

همین حالا جهت مشاهده بهترین تورهای کوش آداسی اینجا را کلیک کنید.

کوش آداسی، شهری شناخته شده در جهان

کوش آداسی در میان شهرهای معروفی مانند پاریس، وین و لندن و دیگر شهرهای اروپایی، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری دنیا به حساب می آید. کوش آداسی، دروازه ای به شهر باستانی اِفِسوس یونان است؛ شهری ساحلی که شب های پر هیاهو دارد و روزهایش را گردشگران پر جنب و جوش پر کرده اند.

این شهر مهم ترین بندر تجاری تفریحی ترکیه است و به خاطر قرارگیری در کنار دریای اژه، زیبایی بی پایانی را نصیب خود کرده است. کافه های کوش آداسی از چنان محبوبیتی برخوردار است که بسیاری از هنرمندان معروف، بارها این کافه ها را برای اجرای مراسم عقد و عروسی خود انتخاب کرده اند. کوش آداسی برای کسانی که می خواهند با یک تیر دو نشان بزنند عالی است چرا که هم می توانند یونان را حس کنند و هم برای کسب آرامش بهترین گزینه به حساب می آید.

برای رزرو بهترین هتل های کوش آداسی با ارزان ترین قیمت به این آدرس مراجعه کنید.

www.eligasht.com/hotels/هتل-های-کوش-اداسی/

کوش آداسی، عروس دریای اژه

تقابل آب و خشکی در قسمتی جنوبی از کشور ترکیه. آب های نقره ای دریای اژه به آرامی روی ساحلش خود را پهن می کنند و هزاران سال است که این شوق وصل و فسخ میان خشکی و آب در شهر زیبای کوش آداسی در این منطقه ادامه دارد.

در کنار بروز بودن این شهر توریستی دلربا، ارتفاعاتی مملو از غارهای میلیون ساله وجود دارند که هر کدام شان پر از نقاشی هایی از صحنه شکار، از میلیون ها سال پیش هستند.

دریاچه ای افسانه ای در این شهر ساحلی قرار دارد که از 6000 هزار سال پیش، روزگاری جایگاه صفابخش قصه های شبانه غارنشینان این منطقه بوده و امروز جایگاهی برای جشن های شبانه این شهر است.

کوش آداسی از چنان قدمتی برخوردار است که می توان در گوشه و کنار آن، هنوز ردی از اِفِسوس باستانی یونان را در آن یافت. یونانی ها آن را به عنوان میهن دوم شان می دانستند و رومی ها به این شهر لقب آسیای رومی داده بودند.

هنوز می توان زبان پی رینه را در میان تعدادی از محلی های این شهر دید و اهالی مَلَط یونان باستان را در آن دید. بندرگاه کوش آداسی علاوه بر کشتی های تفریحی و لنج هایی که شبانه روز از خوشی خواب ندارند، استراحتگاه مهم ترین کشتی های تجاری جهان نیز هست.

قلعه ساحلی کوش آداسی و امواج نقره ای

قلعه ای کوچک، تماشایی از دوران بیزانس روم بر خط ساحلی کوش آداسی ایستاده است. قلعه کوش آداسی به دلیل محبوبیت بسیار که در میان گردشگران به دست آورده، اخیرا، مورد توجه و بازسازی قرار گرفته است.

وجود قلعه کوش آداسی و چند کافه ساحلی زیبا باعث شده تا همین قسمت نه چندان بزرگ از کوش آداسی، به خودی خود، تبدیل به پارک ساحلی بزرگ و معروف بشود.

در این قلعه، تنها انسان ها نیستند که وظیفه ساخت و ساز را بر عهده می گیرند؛ بادهای دریای اژه نیز در زیباسازی این ساحل، نقشی مؤثر دارند. پرچین های ساحلی طبیعی در کوش آداسی وجود دارند که به دست بادهای ساحلی این منطقه ساخته شده اند.

برای این که بشود شب هایی را در تنهایی بر لب ساحل نشست و عمیقا به فکر فرو رفت، یک نیروی کمک کننده در دل دریای اژه به شما کمک می کند؛ فانوس دریایی کوش آداسی، سوسو زنان، لایه های نگاه را می دزد و فکر را به عمیق ترین لایه های درونی انسان هدایت می کند.

گاهی هم ممکن است هوس کنید وارد قلعه کوش آداسی شوید و داخل آن را ببینید. یکی از اشیایی که نظر بسیاری را در این قلعه به خود جلب کرده است، اسکلت یک وال 5/14 متری است که بر یکی از دیواره های این قلعه آویزان شده است. همچنین، بعضی از مدل های قایق های ماهیگیری باستانی نیز در این قلعه به چشم می خورد.

کادینلار دنیزی، ساحلی معروف کوش آداسی

یکی دیگر از مناطق ساحلی معروف در این شهر، ساحل کادینلار دنیزی است؛ این قسمت ساحلی، یک خیابان ساحلی بزرگ دارد که در میان ورزشکاران و کسانی که می خواهند وزن کم کنند، طرفداران بسیاری دارد.

در سال های اخیر، هتل ها و هاستل های بزرگ و معروفی در کوش آداسی ساخته شد و امکانات و توانایی این شهر را تا حد قابل توجه ای، افزایش داده است. ماسه های ساحلی کوش آداسی، علاوه بر زیبایی و خاص بودنش، یکی از ابزارهای ماساژ تراپی به حساب می آید و بسیاری از تراپیست ها از این ماسه ها برای ماساژ بیماران استفاده می کنند.

بازار کوش آداسی، شاهرگ تجاری شرق

به محض این که کالاها از کشتی های ساحلی کوش آداسی به دست کارگران و بازاریان پیاده می شوند، همه بسته ها، راهی حجره های بازار بزرگ کوش آداسی می شوند.

ساعت های اصل و قلابی، چرم های بی نظیر با قیمت های متناسب و بدلیجاتی که گاهی از جواهرات واقعی بیش تر طرفدار دارند.

بازار بزرگ کوش آداسی مانند بازارهای بزرگ و سنتی دیگر همان طور که ساختاری فریبنده دارند، پر از فروشنده های چیره دست هم هستند که اگر حواستان جمع نباشد، کالایی نه چندان اصل را به شما با قیمت اصل کالا می فروشند.

مسجد کلسی کامی، حضوری معنوی

عید فطر را باید در مسجد کلسی کامی باشید! نزدیک به هزار مسلمان با لباس های آراسته و سفید، راهی این مسجد می شوند و نمازی با خلوص نیت می خوانند.

بعد از اقامه نماز، سفره ای به وسعت حضور میهمانان مسجد پهن می شود و در یک چشم به هم زدن، شیرینی های تازه و سنتی ترکی به روی سفره چیده می شود. همه شاد و خندان به دور سفر می نشینند و بعد از میل غذاها و تنقلات عید، دعایی می خوانند و مسجد را برای حضور میهمانان شب و برگزاری شب عید آماده می کنند.

مناره های مرمری مسجد کلسی کامی در قرن هفدهم میلادی ساخته شده اند و بنای اصلی مسجد کمی قدیم تر از مناره ها ساخته شده است. بدنه سفید مسجد، الهام گرفته از لباس سفید و متبرک حضرت محمد مصطفی (ص) ساخته شده است.

برای کسانی که می خواهند نمونه ای از معماری اسلامی را در کوش آداسی ببینند، این مسجد می تواند نمونه بسیار خوبی باشد.

اگر مسافر کوش آداسی هستید، باید درباره سفر با هواپیما به کوش آداسی نکته ای را بدانید. در حال حاضر، پرواز مستقیم به مقصد کوش آداسی برگزار نمی شود. اما در مقابل می توان از پرواز مستقیم تهران به مقصد شهر ازمیر که فاصله ای بسیار کم با هم دارند، استفاده کرد و بسیار راحت تر از قبل با خرید بلیط هواپیما ازمیر به این شهر سفرکرد.

جهت مشاهده بلیط هواپیما ازمیر اینجا را کلیک کنید.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

انتهای پیام/

کد خبر: 1059859

وب گردی

وب گردی