تقویت سیستم ایمنی بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

متخصص ویروس شناسی در نشست تخصصی که با حضور رییس دانشگاه آزاد واحد تهران شمال و اعضای هیات علمی و پدافند غیرعامل دانشگاه آزاد برگزار شد،گفت: تقویت سیستم ایمنی بهترین پیشگیری از ابتلا و درمان ویروس کرونا است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهزاد همتی در این نشست با اشاره به اینکه هیچ داروی ضد ویروسی نه درایران بلکه در هیچ کشوری وجود ندارد، اظهارکرد: برای پیشگیری از ابتلای به این ویروس باید اقشار مختلف نسبت به این ویروس آگاهی پیدا کنند و با مراقبت های فردی درصد ابتلا به بیماری را کاهش دهند.

وی گفت: یک سوم سرما خوردگی ها در زمستان و اوایل بهار در بزرگسالان به خاطر همین ویروس کرونا رخ می دهد و باتوجه به اینکه ویروس موجودی زنده نیست تا برای از بین بردن آن داروی ضد ویروسی وجود داشته باشد ضروری است افراد با تقویت سیستم ایمنی با آن مبارزه کنند.

همتی بیان کرد: داروهایی که در هنگام سرماخوردگی مصرف می کنیم درمان حمایتی هستند و دو کاربرد دارند یا سیستم ایمنی را تقویت می کنند یا علائم را از بین می برند و این داروها هیچکدام ویروس را از بین نمی برند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی کرج و فارغ التحصیل دانشگاه ورسای فرانسه افزود: این ویروس شبیه آنفلانزا و از طریق سرفه عطسه و تا شعاع دو متری در فضای باز انتقال می یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1918 آنفلانزا جان 40 میلیون نفر را گرفت گفت: خطر این ویروس نسبت به آنفولانزا کمتر است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اظهارکرد: تشخیص بیماری کرونا کمی مشکل است و کسی که به این ویروس مبتلا شود دارای علائمی از قبیل تب بالای 38 درجه، تنگی نفس، سرفه خشک و شدید و بدون خلط، کاهش اشتها، اسهال و ناراحتی عمومی خواهد بود.

همتی ادامه داد: برای پیشگیری از این ویروس باید علاوه بر رعایت بهداشت فردی از افراد بیمار دوری کرد، با ترشحات بیماران مبتلا به ویروس کرونا تماس نداشته باشیم، ویروس از راه تماس دست با چشم، دهان وبینی منتقل می شود و باید دست ها را با آب و صابون شست و یا اینکه به مدت بیست ثانیه با الکل شستشو داد.همچینن از دست دادن و روبوسی خودداری کنیم، از حضور در اجتماعات پرتراکم بپرهزیم، از دستمال حوله ای یک بار مصرف استفاده کنیم، و ماسک های ویژه ای که از ورود ذرات غیرروغنی جلوگیری می کنند استفاده کنیم، از دیگر مواردی که رعایت آن بسیار ضروری است پرهیز از خوردن غذاهای سرد و فست فودی است.

این متخصص ویروش شناس گفت: با قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن ، مصرف آنتی اکسیدان، ویتامین سی و ای ، ورزش در هنگامی که مبتلا نشده ایم در مقابل بیماری خود را تجهیز کنیم.

او توصیه کرد: باید از تحرکات بالا و ورزش به هنگام بیماری پرهیز کرد و همچنین از استرس دوری جست. همتی افزود : خندیدن به واسطه تولید دوپامین می تواند در افزایش توان دفاعی بدن تاثیر چشمگیری داشته باشد. همچنین افراد مسن و کودکان به دلیل پایین بودن قدرت دفاعی بدن بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1059878

وب گردی

وب گردی