استقرار نظام IT در ارائه خدمات دانشجویی

رئیس صندوق رفاه از استقرار نظام IT خدمات دانشجویی خبر داد و گفت: با ایجاد این سامانه تمامی فعالیت‌های مربوط به صندوق رفاه در بستر وب انجام می‌شود که این امر باعث ارائه خدمات بهتر در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از وزارت علوم، ناصر مطیعی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و تسلیت به مناسبت شهادت سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی، لقب سردار دلها را برای وی بسیار شایسته دانست و گفت: خدمت کردن مسئولان در کشور باید مانند حاج قاسم باشد که این چنین ماندگار شود.

مطیعی از استقرار نظام IT خدمات دانشجویی خبر داد و افزود: با ایجاد این سامانه تمامی فعالیت‌های مربوط به صندوق رفاه در بستر وب انجام می‌شود که این امر باعث ارائه خدمات بهتر در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهد شد.

وی افزود: سند آمایش در حوزه خدمات رفاه دانشجویی در حال آماده سازی است و سامانه‌های مربوط به آن در چهار بخش کشوری، منطقه‌ای، استانی و دانشگاهی ایجاد می‌شود که بر اساس استانداردهای مشخص شده هر دانشگاه می‌تواند بر اساس ضریب محرومیت و ضریب برخورداری از خدمات این صندوق استفاده کند، بی‌شک با استفاده از این روش عدالت نیز بیشتر رعایت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وام‌های دانشجویی نیز باید مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد. در حال حاضر بیست و دو نوع وام دانشجویی داریم که با یک بازنگری اساسی تعداد وام‌ها کمتر و مبلغ آن‌ها بیشتر خواهد شد.

در ادامه رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم به پیشرفت‌ها و تحولات اخیر این دانشگاه اشاره کرد و افزود: طی یک سال اخیر با بازسازی و مجتمع سازی کلاس‌های آموزشی، متمرکزشدن خوابگاه‌های خواهران و برادران، علاوه بر رضایت‌مندی دانشجویان، صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری را نیز داشته ایم.

رضایی نور گفت: با افزایش انجمن‌های علمی از ۶ انجمن به ۹ انجمن، اختصاص فضای فیزیکی به آنها، ارتباط تنگاتنگ مسئولان با اعضای انجمن ها، کانون‌ها و تشکل های دانشجویی، تقبل ۵۰ درصد هزینه خوابگاه از جانب دانشگاه برای دانشجویان، ارتقای کیفیت غذا و ایجاد تنوع بیشتر در آن و ساخت ورزشگاه بخشی از مطالبات دانشجویان در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی مرتفع شده است.

وی افزود: افزایش ۲۰ درصدی جذب اعضای هیات علمی در رشته‌های مورد نیاز، ساخت و تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه، راه اندازی فضای کار اشتراکی و باشگاه توانمند سازی استارتاپ ها (بتا)، افتتاح میز خدمت الکترونیکی، برگزاری دوره های مهارتی برای دانشجویان از طریق مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه از جمله برنامه هایی بوده است که ارتقای آموزش و پژوهش و رضایتمندی دانشجویان را ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: به منظور رفاه هر چه بیشتر دانشجویان زمین‌چمن‌مصنوعی و سلف مکمل نیز در حال راه‌اندازی و بهره‌برداری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059882

وب گردی

وب گردی